رئیس‌جمهور تونس تدابیر استثنایی درباره پارلمان اتخاذ کرد

رئیس‌جمهور تونس تدابیر استثنایی درباره پارلمان اتخاذ کرد
چهارشنبه 31 شهريور 1400 - 22:01

رئیس‌جمهور تونس فرمان ریاستی را در خصوص تدابیر استثنایی صادر کرد که به موجب آن، آماده کردن پیش‌نویس اصلاحات مربوط به اصلاحات سیاسی را برعهده می‌گیرد.

العالم- تونس

به گزارش العالم، این تدابیر استثنایی شامل "ادامه تعلیق تمام وظایف و اختیارات پارلمان، ادامه لغو مصونیت پارلمانی تمام نمایندگان مجلس، پایان دادن به مساعده‌ها و امتیازات اعطایی به پارلمان و اعضای آن، تدابیر ویژه درخصوص فعالیت قوه مقننه، و تدابیر ویژه برای فعالیت قوه مجریه" است.

بر این اساس، رئیس‌جمهور مسئولیت آماده کردن پیش‌نویس اصلاحات مربوط به اصلاحات سیاسی را با کمک کمیته‌ای که به فرمان ریاستی سازماندهی می‌شود، آماده می‌کند.

رئیس‌جمهور گفته است که تدابیر اقداماتی که در 25 جولای گذشته اتخاذ شد، تا زمان وضع قوانین انتقالی و اصلاح قانون انتخابات ادامه خواهد داشت.

اصرار قیس سعید بر تغییر قانون اساسی تونس در حالی است که برخی از احزاب سیاسی از جمله النهضه مخالف هرگونه تعدیل قانون اساسی می باشند که در سال ۲۰۱۴ به تصویب رسید.

در همین راستا، "راشد الغنوشی" رئیس حزب اسلام‌گرای النهضه در گفت‌وگو با رویترز اعلام کرده که اقدام امروز قیس سعید در مورد لغو قانون اساسی است و ما موافق آن نیستیم.

پربیننده ترین خبرها