پیام ناوگان دریایی ارتش ایران برای بشریت ..

پیام ناوگان دریایی ارتش ایران برای بشریت ..
پنج‌شنبه 1 مهر 1400 - 12:47

در سخنان فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران آمده است که ناوگان "75" نیروی دریایی در بیش از 133 روز مأموریت، با پیمودن 45 هزار کیلومتر، از 3 ایستگاه و 55 کشور دوست و دشمن عبور کرده اند بدون اینکه حتی در یک بندر لنگر بیندازد.

العالم - در گوشی

دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران به شبکه خبری العالم گفت که این ناوگان دریایی می تواند در صورت لزوم و به رغم دشمنان در هر نقطه ای حضور یابد.

پیشروی و اقتدار دفاعی نظامی ایران در چهارچوب قوانین بین المللی بوده است و ناوگان 75 با اشراف به همه ضوابط و قوانین بین المللی در حال انجام مأموریت است؛ کما اینکه پیشروی و اقتدار ایران، فراگیر و همه جانبه بوده و در راستای تلاش برای ایجاد نظامی امروزی و خودکفا صورت می گیرد، نظامی که در همه ابعاد نظامی، علمی، اقتصادی و اجتماعی قادر به دفاع از خود بوده و بتواند نقشه های پنهانی و معادلات دشمنان را در هم بریزد.

هر کشوری می تواند بدون سلاح هسته ای در آبهای بین المللی حضور یابد

از مهمترین پیام های استراتژیک این ناوگان، این است که هر کشوری می تواند به طور قانونی بدون ایجاد تنش و خصومت در آب های بین المللی حضور یابد.

از ویژگی های اقتدار ایرانی، اخلاق مداری و قانون مداری است که مانع از آن می شود که آغازگر تجاوز به بشریت باشد یا دست به شرارت های تسلیحاتی بزند که دیگر ابرقدرتها به آن آلوده شده اند. ایران صرفا برای دفاع از خود سعی می کند به سلاح دست یابد و هیچ نیتی برای دستیابی به سلاح کشتار جمعی که بشریت و محیط زیست را تهدید کند، ندارد. بر همین اساس همان طور که مقام معظم رهبری گفته اند، سلاح هسته ای را برای حرام کرده است.

خیالبافی‌های رژیم صهیونیستی

صحبت از اقتدار تسلیحاتی دفاعی ایران، خود به خود بحث را به طرف برنامه هسته ای می کشاند. آخرین صحبتی که در این مورد شد، سخنان ایهود باراک، ژنرال ذخیره در وزارت جنگ رژیم صهیونیستی و نخست وزیر اسبق این رژیم است که روز سه شنبه گذشته در مقاله‌ای که برای روزنامه «یدیعوت آحارونوت» نوشته، می‌گوید این رژیم برنامه‌ای برای مقابله با ایران ندارد.

باراک در این مقاله به ادعای اخیر روزنامه نیویورک‌تایمز به نقل از اندیشکده بین‌المللی علوم و امنیت اشاره کرد که مدعی شده بود ایران یک ماه تا تولید مقدار لازم برای ساخت سلاح هسته‌ای فاصله دارد.

باراک در تحلیل وضعیت هسته ای ایران ادعا کرده است که این کشور در آستانه ساخت سلاح هسته ای قرار دارد.

به باور باراک، این مسئله یک ورشکستی هسته‌ای و نتیجه سیاستی است که بنیامین نتانیاهو و دونالد ترامپ در برابر ایران اتخاذ کردند. این مقام سابق صهیونیست اذعان می‌کند که خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران باعث نشد که این کشور در زیر تحریم‌ها عقب‌نشینی کند، ولی به تهران این توان را داد که بتواند توالی و کیفیت نظارت بر تأسیسات هسته‌ای را درهم بشکند و زمان گریز هسته‌ای را به صورت گسترده و خطرناکی کاهش دهد.

قانون مداری و اخلاق مداری ایران

در اکتبر 2003 سید علی خامنه ای، رهبر انقلاب اسلامی با صدور فتوایی شفاهی، تولید و استفاده از هر نوع سلاح کشتار جمعی را حرام اعلام کردند.

دو سال بعد در آگوست 2005 این فتوا طی بیانیه رسمی توسط دولت ایران در نشست آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین ابلاغ شد و چهار روز بعد، توافق جامع هسته ای JCPOA یا برجام امضا شد.

رهبر انقلاب اسلامی هم طی سخنانی در نماز عید فطر 2015 اعلام کردند که اگر ایران اراده کند سلاح هسته ای بسازد هیچ قدرتی نمی تواند مانع شود اما ایران این سلاح را نخواهد ساخت چون با شریعت و روح اسلام در تضاد است.

ایشان همچنین تأکید کردند: سالها پیش فتوایی صادر کردیم و گفتیم که تولید سلاح هسته ای حرام است چون با شریعت و اخلاق در تضاد است. اما آمریکایی ها با اینکه به اهمیت این فتوا اذعان دارند پیوسته در رسانه های خودشان دروغ می گویند و تهدید می کنند و ادعا می کنند که تهدیدهای آنها مانع تولید سلاح هسته ای در ایران شده است.

اخلاق مداری ایرانی، ضامن حفاظت از بشریت

فتوای رهبر انقلاب اسلامی درباره حرام بودن استفاده از سلاح های کشتار جمعی هسته ای، شیمیایی و بیولوژیکی، فتوایی است که ضامن حفاظت از نوع بشر در برابر بلایای ناشی از سلاح هسته ای یا هر نوع سلاح کشتار جمعی دیگر است و وظیفه هر انسان با وجدان و آزاده ای است که برای نجات بشریت تلاش کند و این موضوع از مهمترین وظایف خلیفه خدا بر روی زمین است.

  • السيد ابو ايمان

پربیننده ترین خبرها