ایران چه زمانی به مذاکرات وین بازمی‌گردد؟

ایران چه زمانی به مذاکرات وین بازمی‌گردد؟
شنبه 3 مهر 1400 - 10:26

وزیر امور خارجه درباره زمان بازگشت ایران به مذاکرات وین با بیان این‌که اراده بازگشت به مذاکره جدی و تامین کننده حقوق و منافع ملت ایران را داریم، یادآور شد: به محض این‌که بررسی‌های ما کامل شود مذاکرات انجام خواهد شد.

العالم - ایران / سیاسی

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده، در گفت‌وگویی درباره زمان آغاز مذاکرات وین به منظور احیای برجام اظهار داشت: آنها دوست دارند بگویند بزودی یعنی چه چند ساعت و چند هفته.

رئیس دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: بزودی یعنی به محض این‌که بررسی‌های ما کامل شود این اقدام را انجام خواهیم داد.

وی گفت:‌ البته به طرف‌های اروپایی می‌گویم شما فراموش نکنید برخی از شما درباره SPV و اینستکس گفتید ظرف چند ماه آینده و بزودی این اتفاق رخ می‌دهد. تفاوت بزودی ایرانی با بزودی غربی خیلی زیاد است. بزودی از نظر ما یعنی در اولین فرصتی که بررسی‌‌هایمان تکمیل شود.

وزیر خارجه افزود: ما اراده بازگشت به مذاکره را داریم، اما مذاکره‌ای جدی و تامین کننده حقوق و منافع ملت ایران.

وزیر امور خارجه همچنین روز جمعه در دیدار با «ژان ایو لودریان» و در پاسخ به ابراز نگرانی همتای فرانسوی با بیان این‌که آماده بازگشت به مذاکرات هستیم، تصریح کرد: ایران در جدیت دولت بایدن در بازگشت به برجام تردید دارد.

حسین امیرعبداللهیان همچنین در گفت‌وگو با رسانه‌ها در آمریکا با بیان این‌که در حال بررسی پرونده مذاکراتی وین هستیم و بزودی مذاکرات از سر گرفته خواهد شد، گفت: بر اساس رفتار عملی بایدن تصمیم می‌گیریم و پنجره فرصت برای همیشه باز نخواهد بود.

فارس

پربیننده ترین خبرها