جنایت ترور شهدای هسته ای و شهید سلیمانی هرگز کهنه نمی شود

جنایت ترور شهدای هسته ای و شهید سلیمانی هرگز کهنه نمی شود
شنبه 3 مهر 1400 - 14:54

در کنار خبرهای پی در پی که درباره فعالیت های گسترده دیپلماتیک ایران و دیدارهای مقامات ایرانی از جمله وزیر خارجه در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل از نیویورک می رسد، دیدار رضا نجفی، مسئول اداره حقوق بین الملل وزارت خارجه ایران با "میشل کونینسک"، مدیر اجرایی کمیته مبارزه با تروریسم در شورای امنیت بین الملل در مقر نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در نیویورک از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و پیام های متعددی در متن خود دارد.

العالم - کشکول

در این دیدار ایران یکی از مهمترین و حساس ترین مسأله ای را که غرب به خصوص آمریکا همواره سعی در سرپوش گذاشتن بر آن را داشته اند، مطرح کرد. طرح چنین مسأله ای در سازمان ملل، پرده از نفاق غرب و همدستی آن با رژیم تروریست صهیونیستی و سیاست یک بام و دو هوای سازمان ملل در قبال تروریسم برمی دارد.

تمدن غرب بر مبنای این باور که بهشتی که ادیان از آن سخن گفته اند وجود خارجی ندارد و هر چه هست بر روی همین زمین است لذا باید همه امکانات زمین را برای خوشبختی او به کار گرفت، انسان را محور هستی می داند و همه امکانات و ثروت های زمین را در خدمت آن قرار داده است. اما وقتی که همین غرب ملت های دیگر را استعمار کرده و دارایی های آن را یغما برد، معلوم شد که منظور غرب از انسان، صرفا انسان غربی است دیگر انسان ها در تمدن های دیگر به خصوص تمدن اسلامی، هیچ جایگاهی در تفکر غربی ندارند و اگر هم داشته باشد، صرفا خدمت به انسان غربی است و همین دیدگاه سیاست های استعمارگرانه غرب را در برخورد با ملت های دیگر و قتل عام صدهاهزار انسان را توجیه می کند.

این مقدمه کوتاه را ذکر کردیم تا علت نفاق و دوروریی و معیارهای دوگانه غرب را در برخورد با تروریسم و حقوق بشر تشریح کنیم؛ اگر یک شهروند غربی در کشوری دیگر زمین بخورد، غرب دنیا را زیر و رو می کند و تمام امکانات خود را برای اعمال فشار بر طرف مقابل به کار می گیرد تا غرامت دریافت کند حتی اگر آن شخص، جاسوس یا مزدور یا قاتل باشد از مصونیت غربی برخوردار است و هیچ کشوری حق تعرض به او را ندارد حتی اگر دست با جنایت تروریستی زده باشد.

محور دیدار دیروز مقام ایرانی با مقام سازمان ملل در نیویورک، همین دیدگاه خودخواهانه غرب بود که بر تصمیمات سازمان ملل هم تأثیر گذاشته و بی طرفی آن را از بین برده است. در این دیدار مقام ایرانی از سازمان ملل خواسته است موضع قاطعانه و جدی در قبال ترور دانشمندان هسته ای ایران و سردار شهید قاسم سلیمانی اتخاذ کند و شبهه های مربوط به برخورد دوگانه این سازمان در زمینه مبارزه با تروریسم را از بین ببرد.

با اینکه این مقام ایرانی از ادبیات دیپلماتیک استفاده کرده و کلمه "شبهه" را به کار برده است اما حقیقت چیز دیگری است؛ زیرا معیارهای دوگانه سازمان ملل غیر قابل کتمان است. زمانی که غرب همه امکانات و نفوذ خود در سازمانهای بین المللی را برای مجازات روسیه به "جرم" (ثابت نشده) مسموم کردن جاسوس دو جانبه روسیه در انگلیس به کار گرفت، غرب و سازمان های بین المللی از جمله سازمان ملل در قبال ترور دانشمندان هسته ای ایران توسط عوامل رژیم صهیونیستی سکوت کردند و حتی از این جنایت وحشیانه دفاع کردند و آن را حق قانونی رژیم صهیونیستی برای دفاع از خود دانستند.

نفاق سازمان ملل و کشورهای غربی و حتی قانون جنگل برخاسته از تمدن غربی، با ترور شهیدان قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس در بغداد بیش از گذشته، فاش و بی پرده، خود را نشان داد. در حالی که این دو شهید جانفشانی هایی بزرگی در مقابل گروه تروریستی داعش در سوریه – که می رفت تا همسایه اروپا شود - کرده بودند. و همین غرب که در خیال نژادپرستی و برتری نژاد سفید غوطه می خورد، این جنایت هولناک ترامپ را تأیید کرد و سازمان ملل هم همچنان غرق سکوت خفت بار است.

کاملا روشن است که سخنان این مقام ایرانی هم نمی تواند این گنداب تمدن غربی را به خروش وادارد. با این حال ایران همچنان به دنبال تحقق عدالت و خون خواهی دانشمندان و قهرمانان خود که قربانی نگاه متکبرانه غرب به ملت های دیگر مخصوصا ملت های اصیل و ریشه دار شده اند، خواهد بود. به گواه تاریخ ایران هیچگاه از قطره ای خون شهدای خود نگذشته است.

پربیننده ترین خبرها