روز موعد برگزاری انتخابات آلمان برای تعیین جانشین مرکل

روز موعد برگزاری انتخابات آلمان برای تعیین جانشین مرکل
شنبه 3 مهر 1400 - 15:05

مردم آلمان روز یک‌شنبه برای انتخاب جانشین آنگلا مرکل پای صندوق‌های رای می‌روند.

العالم - اروپا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، مردم آلمان روز یک‌شنبه، چهارم مهرماه، به پای صندوق‌های رای می‌روند تا برای آنگلا مرکل که ۱۶ سال صدراعظم این کشور بود جانشین انتخاب کنند.

مرکل،‌ صدراعظم بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا، قصد داشت تنها تا اندازه‌ای در تبلیغات انتخاباتی هم‌حزبی خود، آرمین لاشت، شرکت داشته باشد. اما به‌ویژه در چند روز گذشته مجبور شده است برای رای آوردن او سخت تلاش کند.

آرمین لاشت، ۶۰ ساله، رهبر اتحاد دموکرات مسیحی‌ها و حزب سی‌اس‌یو،‌ از رقیب خود از حزب سوسیال دموکرات، اُلاف شولتز، تا اندازه‌ای عقب است، و همین باعث شده که دموکرات مسیحی‌ها برای انتخاب لاشت دست به دامان آنگلا مرکل شوند. مرکل که ۱۶ سال مقام صدراعظمی آلمان را بر عهده داشت هم‌چنان محبوب‌ترین سیاستمدار این کشور به شمار می‌رود.

آنگلا مرکل روز جمعه در یک سخنرانی تبلیغاتی اعلام کرد:‌ «برای آن که آلمان باثبات بماند، باید آرمین لاشت صدراعظم شود.»

در مقابل الاف شولتز که هم‌اکنون وزیر اقتصاد و دارایی آلمان است در سخنرانی‌های خود می‌گوید که اکنون «زمان آغازی تازه برای آلمان است».

بیش از ۶۰ میلیون نفر از مردم آلمان واجد شرایط رای دادن در روز یک‌شنبه هستند و از این میان بیشتر رای‌دهندگان حفاظت از محیط زیست را از جمله مهم‌ترین اولویت‌های خود معرفی می‌کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها