طبل توخالی آمریکا در برابر ایران در مذاکرات هسته ای

طبل توخالی آمریکا در برابر ایران در مذاکرات هسته ای
دوشنبه 5 مهر 1400 - 22:26

ترامپ و استادش نتانیاهو تحریم را بهترین وسیله برای وادار کردن ایران به تسلیم در مذاکرات هسته ای می دانستند اما اکنون مشخص شده که تحریم طبلی توخالی در برابر ایران در این مذاکرات است.    

العالم – کشکول

پس از گذشت 3 سال از تحریم‌های ترامپ علیه ملت ایران و 9 ماه از ریاست جمهوری بایدن آمریکا و غرب فهمیده‌اند که تحریم اقتصادی نه فقط باعث تسلیم ایران نمی شود بلکه باعث می شود تهران مواضعی سخت تر و قاطع تر نسبت به برجام اتخاذ کند که در نهایت باعث خواهد شد غربیها بهای گزافی بپردازند تا از ایران بخواهند از این مواضعش عدول کند.

مواضع قاطع ایران در مذاکرات هسته ای پیامی روشن برای غرب به ویژه آمریکا است مبنی بر اینکه ایران از این پس آمریکا را در عمل و نه حرف راستی آزمایی خواهد کرد لذا به نفع کاخ سفید است که از این سیاست متناقض خود که از یک سو از بازگشت به برجام سخن می گوید اما از سوی دیگر تحریمهای بیشتری را علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال می کند، دست بردارد.

پس از شکست سیاستهای ترامپ در برابر ایران، آمریکا و غرب دریافته اند که ایران هرگز به خاطر مذاکره، مذاکره نمی کند و اجازه نمی دهد کسی از تهران باج خواهی کند چرا که مردم ایران هرگز حاضر به عدول از استقلال و آزادی شان نیستند.

همین موضع قاطع ایران باعث شد جوزپ بورل نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار آن شود تا در مذاکراتی که قرار است در وین برگزار شود، موضوعی غیر از هسته ای مطرح نشود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها