نماینده پارلمان عراق:

نشست «اربیل» مُرده به دنیا آمد/ عراقی‌ها حامی فلسطین هستند

نشست «اربیل» مُرده به دنیا آمد/ عراقی‌ها حامی فلسطین هستند
سه شنبه 6 مهر 1400 - 12:21

یک نماینده پارلمان عراق در سخنانی با بیان اینکه نشست صهیونیستی «اربیل» مرده به دنیا آمد، گفت: عراقی‌ها حامی ملت فلسطین هستند.

العالم - عراق

به گزارش المعلومه، «عبدالخالق العزاوی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق در سخنانی گفت: نشست عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در شهر اربیل واقع در اقلیم کردستان مرده به دنیا آمد.

بر اساس این گزارش، این نماینده پارلمان عراق افزود: عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی کاملاً مردود است و همه عراقی‌ها خواستار بازپس‌گیری حقوق سلب شده ملت فلسطین در اراضی اشغالی هستند. عراقی‌ها از ملت فلسطین حمایت می‌کنند.

گفتنی است، برگزاری نشست صهیونیستی اربیل واکنش‌های متعددی را در محافل سیاسی عراق به دنبال داشت. به عنوان نمونه، دفتر نخست وزیری عراق با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام مخالفت قاطعانه با هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، اعلام کرد که برگزاری گردهمایی در حمایت از تل آویو در شهر «اربیل» از دیدگاه بغداد کاملاً مردود و غیرقابل قبول است.

افزون بر این، دفتر ریاست جمهوری عراق نیز بیانیه جداگانه‌ای را در محکومیت گردهمایی صهیونیست در اربیل منتشر کرد. در همین ارتباط، «شیخ اکرم الکعبی» دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی «نجباء» نیز نشست اربیل را اقدامی سفارشی و بی ارزش خواند و گفت: این نشست را برخی افراد ناموجه و خیانتکار و بی بهره از غیرت و شرافت عراق به منظور عادی سازی روابط با رژیم غاصب صهیونیستی برگزار کرده‌اند.

مهر

پربیننده ترین خبرها