شرکت کنندگان در کنفرانس اربیل بازداشت می شوند

شرکت کنندگان در کنفرانس اربیل بازداشت می شوند
يکشنبه 4 مهر 1400 - 11:28

شورای عالی قضایی عراق امروز یک شنبه از صدور حکم جلب شرکت کنندگان در کنفرانس "دعوت به سازش" با رژیم صهیونیستی که جمعه گذشته در اربیل کردستان عراق برگزار شد، خبر دادند.

العالم - عراق

مرکز اطلاع رسانی شورای عالی قضایی عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد: "دادگاه بدوی کرخ بر اساس اطلاعات ارائه شده از دفتر رایزنی امنیت ملی، حکم جلب وسام حردان، مثال الالوسی و یک کارمند وزارت فرهنگ به نام سحر کریم الطائی را به دلیل مشارکت در دعوت به برگزاری کنفرانس سازش با رژیم صهیونیستی در اربیل صادر کرده است. قرار است اقدامات قانونی علیه سایر شرکت کنندگان – به محض شناسایی - در برگزاری این کنفرانس انجام شود".

گفتنی است روز جمعه گذشته کنفرانسی موسوم به "کنفرانس صلح و استرداد" در اربیل برگزار شد. برخی شخصیت های عشایری این کنفرانس را برگزار کرده و در ان، خواستار عادی سازی علنی روابط را رژیم صهیونیستی شدند. این حادثه اولین حادثه در نوع خود در عراق است.

این دعوت در همه سطوح رسمی و سیاسی در عراق به شدت محکوم شد.

رئیس حکومت منطقه ای کردستان عراق هم با صدور بیانیه ای اعلام کرد که هیچ اطلاعی درباره این کنفرانس و موضوعات مطرح شده در آن ندارد و نتایج آن نیز هیچ ارتباطی به سیاست و مواضع رسمی اقلیم کردستان ندارد.

از سوی دیگر گروهی از شخصیت های عشایری شرکت کننده در این کنفرانس، ابراز پشیمانی کرده اند.

گفتنی است؛ روزنامه عبری‌زبان "یدیعوت آحارونوت" گزارش داده که حدود 300 نفر از سران قبایل عراق با حضور در کنفرانس "صلح و استرداد"، خواستار عادی‌سازی روابط با اسرائیل شده‌اند.

پربیننده ترین خبرها