دوربین العالم همراه با مراسم باشکوه اربعین حسینی در کربلا

دوربین العالم همراه با مراسم باشکوه اربعین حسینی در کربلا
سه شنبه 6 مهر 1400 - 11:48

مراسم اربعین امام حسین (ع) برای بزرگداشت شهادت سرور شهیدان هر ساله با حضور میلیون‌ها دوستدار اهل البیت برگزار می شود و عاشقان این امام هر ساله این مسیر را پیاده به سوی کربلا مقدس می روند. مسافت زیاد و شرایط  مختلف آب و هوایی هیچ یک نتوانسته زائران را از این مهم منصرف کند.

العالم - عراق

امسال عراق نیز مانند دیگر کشورهای جهان شاهد شیوع بیماری کرونا بود، اما این مساله هیچ تاثیری بر عزم دوستداران برای رهسپار شدن به سوی این شهر مقدس و تجدید بیعت با سالار شهیدان نداشت.

دکتر مسعود فکری؛ پژوهشگر اسلامی و راهبردی در گفت وگو با شبکه خبری العالم گفت: رویکردهای توطئه‌آمیز در پوشش دادن مراسم اربعین حسینی نمود دارد.

وی افزود: برخی رسانه ها روش‌های توطئه آمیزی علیه نهضت امام حسین (ع) برای انحراف افکار عمومی از درک نتایج این نهضت پیش گرفته اند، این رویکردها ،سکوت در برابر این مسیر بزرگی است که پیروان اهل البیت به مناسبت اربعین حسینی برپا کرده اند

وی افزود: تلاش‌هایی برای خدشه دار کردن این مسیر بزرگ و انحراف افکار عمومی از اهداف انقلاب امام حسین و مکتبش در حال انجام است.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: بررسی این میراث با ابعاد مختلف فرهنگی انسانی سیاسی تاریخی اجتماعی ضروری است.

مشارکت 17 میلیون زائر در راهپیمایی اربعین

محمد حسن؛ رئیس بخش توسعه صحن حضرت عباس (ع) از مشارکت 17 میلیون زائر در مراسم بزرگداشت اربعین امام حسین (ع) خبر داد.

وی در گفت وگوی ویژه با شبکه خبری العالم اظهار داشت: کرونا چالشی بزرگ برای برگزاری این مراسم بود و وجه تمایز آن با سالهای گذشته بود، وزارت بهداشت عراق از کاهش میانگین ابتلا به ویروس کرونا پس از مراسم اربعین خبر داد.

مشارکت رهبران مقاومت عراق در راهپیمایی اربعین

خبرنگار العالم در کربلا گفت: صحن امام حسین (ع) و همه راه‌های منتهی به حرم مملو از جمعیت و همه کربلا به حرم بزرگی تبدیل شده است و خیابان‌های متصل به دیگر استانها یعنی سه محور بغداد کربلا، بابل به کربلا و نجف اشرف به کربلا شاهد خیل عزاداران و زائران است که علیرغم فاصله زیاد مملو از جمعیت است.

نوید بهروز یادآور شد: میلیون‌ها زائر از دیگر استان‌های عراق، پیاده به سوی کربلا حرکت کردند. برخی از بصره و برخی نیز هفته ها در راه بودند تا خود را به این شهر مقدس برسانند تا عشق و محبت خود را به سید الشهدا نشان دهند.
نیروهای امنیتی نیز به خوبی در حال کنترل وضعیت هستند .

خبرنگار العالم افزود: مراسم میلیونی اربعین به خوبی در حال برگزاری است و هیچ مشکلی پیش نیامده و فرماندهان مشترک نیروهای عراقی نیز خبر دادند در این مراسم هیچ مشکل امنیتی پیش نیامده است، موکب های حسینی نیز به زائران عراقی و دیگر زائران ایران و کشورهای دیگر خدمت رسانی می کنند و دولت عراق 3 هزار روادید اضافی برای زائران ایرانی جهت شرکت در مراسم صادر کرده است.

خبرنگار شبکه العالم از مشارکت شمار زیادی از رهبران مقاومت عراق در مراسم اربعین با پای پیاده خبر داد.چ

عمار موسوی پژوهشگر اسلامی؛ در گفتگو با العالم گفت: خون حاج قاسم و ابومهدی المهندس همه ملت ها و دنیا را بیدار و دروغین بودن ادعاهای اصلاحاتی امریکا و اسرائیل را فاش کرد

وی تاکید کرد آمریکا و اسرائیل قاتل و جنایتکار بوده که نمی خواهند دنیا به سعادت و خوشبختی برسند، خون دو شهید سلیمانی و مهندس ،غده سرطانی اسرائیل را از بین ببرد.

مشارکت خارجی ها در مراسم اربعین امام حسین (ع) در سوریه

خبرنگار العالم در سوریه از برپایی مراسم اربعین امام حسین علیه السلام در حرم حضرت زینب (س) در دمشق خبر داد به گونه ای که پس از نماز صبح دسته ها و راه پیمایی ها از همه مناطق دمشق به این منطقه راه افتاد.

شمار زیادی از زائران در داخل مقام حضرت زینب و اطراف آن حضور یافتند و مراسم در اوج اقدامات امنیتی گسترده نیروهای امنیتی سوریه برای حفاظت از زائران بسیار خوب برگزار شد .

وی به اقدامات تیم‌های پزشکی در مسیرها برای مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد، شماری از زائران خارجی نیز در مراسم اربعین امام حسین (ع ) از دیگر کشورها به ویژه بحرین شرکت کردند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها