2 کشته و 4 زخمی در حمله توپخانه‌ای ارتش عربستان به منطقه مسکونی شمال یمن

2 کشته و 4 زخمی در حمله توپخانه‌ای ارتش عربستان به منطقه مسکونی شمال یمن
جمعه 9 مهر 1400 - 19:04

حمله توپخانه‌ای ارتش عربستان سعودی به منطقه مرزی در استان صعده یمن 2 کشته و 4 زخمی از بین شهروندان یمنی برجای گذاشت.

العالم - یمن

حملات توپخانه‌ای ارتش عربستان سعودی از داخل خاک این کشور به مناطق روستایی یمن در مرز شمالی این کشور همچنان از بین غیرنظامیان قربانی می‌گیرد.

به گزارش کانال تلگرامی المسیره، حمله توپخانه‌ای ظهر امروز توپخانه ارتش عربستان سعودی به منطقه الرفو در شهر مرزی منبه در استان صعده یمن به کشته شدن دو شهروند یمنی و زخمی شدن چهار شهروند دیگر منجر شد.

از سوی دیگر «ابراهیم الشامی» مدیرکل مراکز عرضه دارو در وزارت بهداشت یمن می‌گوید ،از زمان بسته شدن فرودگاه صنعاء توسط ائتلاف سعودی داروهای معروف به یخچالی تقریباً وجود ندارند، زیرا به شرایط حمل و نقل هوایی و نگهداری خاصی نیاز دارند.

وی افزود: این در حالی است که تقاضای شهروندان برای داروهای بیماری‌های مزمن با توجه به کمبود زیاد این اقلام در مراکز عرضه داروهای این وزارتخانه زیاد و شدید است.

الشامی گفت: مقامات وزارت بهداشت یمن با تداوم موانعی که ائتلاف متجاوز بر ورود داروها برای یمنی‌ها ایجاد کرده است، به سختی تلاش می‌کند تا داروهای حیاتی را در اختیار افراد نیازمند قرار دهد.

«عبدالناصر القریش» رئیس بخش صادرات در فروشگاه‌های وزارت بهداشت یمن هم می‌گوید که داروهای یخچالی برای نجات جان افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های کبدی، دیابت، بیماری‌های خونی، لخته شدن، ایمنی، دیالیز و زنان و زایمان در حال حاضر نیاز مبرم یمنی‌هاست.

وی افزود: ذخیره دارویی وزارت بهداشت برای داروی بیماران مبتلا به ام اس برای درمان فقط شش بیمار کافی است و این دارو به ندرت در بازارهای محلی در استان‌های مختلف جمهوری یافت می‌شود.

ائتلاف سعودی از ماه مارس 2015 تجاوز نظامی علیه یمن را آغاز کرده و جز ویرانی و کشتار برای این کشور چیزی به ارمغان نیاورده است. فرودگاه بین المللی صنعاء هم توسط ائتلاف سعودی چند سالی است که تعطیل شده است.

پربیننده ترین خبرها