توصیه رییس فراکسیون راهبردی مجلس به جمهوری آذربایجان؛

باکو سختگیری‌های غیرمنطقی علیه رانندگان ایرانی را خاتمه دهد

باکو سختگیری‌های غیرمنطقی علیه رانندگان ایرانی را خاتمه دهد
شنبه 10 مهر 1400 - 14:07

رییس فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی به دولت جمهوری آذربایجان توصیه کرد به سختگیری‌های غیرمنطقی علیه رانندگان ایرانی خاتمه دهد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

حجت الاسلام سید محمد رضا میرتاج الدینی روز شنبه با انتقاد از نحوه رفتارهای اخیر مسوولان جمهوری آذربایجان با ایران به خبرنگاران گفت: ایران همواره براساس حسن همجواری با جمهوری آذربایجان رفتار کرده و روابط با این کشور را به عنوان کشور برادر و مسلمان و جزو اولویت های خود قرار داده است.

نماینده مردم تبریز،‌ آذرشهر و اسکو در مجلس افزود: عده ای در این میان منافع خود را در اختلاف افکنی میان دو کشور می‌بینند و طرف آذربایجانی را علیه ما تحریک می‌کنند.

رییس فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ادعاهای یکی از نمایندگان مجلس جمهوری آذربایجان علیه ایران و واکنش علماء و مسوولان آذربایجانی در ایران نسبت به آن تاکید کرد: سران جمهوری آذربایجان باید توجه داشته باشند تحت تاثیر برخی از القائات که از سوی رژیم صهیونیستی هدایت می شود قرار نگیرند و با کشور همسایه خود از در خصومت وارد نشوند.

نایب رییس فراکسیون نیروهای انقلاب با بیان این که در مسایل اقتصادی همواره خواهان توسعه روابط با این کشور هستیم گفت‌: سختگیری‌های اخیر برای تردد کامیون‌های ایرانی نیز از سوی آذربایجان صحیح نیست. ایران درمواقع سخت و حساس به جمهوری آذربایجان و نخجوان کمک کرده است.

میرتاج الدینی تصریح کرد: جمهوری آذربایجان نباید برای ترانزیت کالا از ایران مشکل ایجاد کند و از باکو می‌خواهیم هر چه سریع‌تر رانندگانی که به دلیل واهی و سختگیری بیش از حد بازداشت شده‌اند را آزاد و از اخذ و دریافت عوارض غیرمنطقی از رانندگان ایرانی خودداری کند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: جمهوری آذربایجان به بازرسی بیش از حد عرفی که اخیرا نسبت به رانندگان اعمال می شود، خاتمه دهد.

پربیننده ترین خبرها