ژنرال روس: آمریکا درحال انتقال تروریست ها به افغانستان است

ژنرال روس: آمریکا درحال انتقال تروریست ها به افغانستان است
شنبه 10 مهر 1400 - 14:26

فرماندهی نیروهای منطقه مرکزی روسیه اعلام کرد که اطلاعاتی در اختیار دارد مبنی بر اینکه شبه نظامیان وابسته به گروه های تروریستی از مناطق تحت کنترل آمریکا در سوریه و عراق در حال انتقال به افغانستان هستند.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش اینترفاکس، سرتیپ رستم مینکایف، معاون فرمانده نیروهای منطقه نظامی مرکزی روسیه در سخنرانی خود در دانشگاه فدرال کازان خاطرنشان کرد: «نیروهای ویژه آمریکا در حال اقدامات فعال در این زمینه هستند. در مناطق تحت کنترل آنها در سوریه و عراق همچنان شبه نظامیان سازمان های افراط گرای تروریستی برای بکار گرفتن آنها در آینده در آفریقا و آسیا در حال آموزش هستند.
وی افزود: ما انتقال گروههای تبهکاری داعش به استان های شمالی افغانستان که قطعا هسته های جدید بی ثباتی در منطقه را ایجاد خواهند کرد را می بینیم».
مینکایف گفت: «خروج تعمدی آمریکایی ها از افغانستان می تواند تشدید تهدید تروریسم را برای کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای به همراه بیاورد، پروژه های اقتصادی و زیربنایی در مقیاس منطقه را مختل کند و باعث فاجعه انسانی شود».
به گفته وی فعالیت گروه های تروریستی در افغانستان، در وهله اول برای کشورهای آسیای مرکزی خطر در بر دارد.
طالبان در ۱۵ آگوست ۲۰۲۱ ( ۲۴ مرداد ۱۴۰۰) کنترل کامل بر افغانستان را اعلام کرد. طالبان همه شهرهای مهم و گذرگاه های مرزی در این کشور را تصرف کردند. متعاقباً، آنها پیروزی کامل خود را در کشور اعلام کردند و دولت جدیدی تشکیل دادند.

در ۳۱ اگوست ۲۰۲۱، ( ۹ شهریور ۱۴۰۰) ایالات متحده نیروهای نظامی خود را به طور کامل از افغانستان خارج کرد و ماموریت نظامی ۲۰ ساله اما ناکام خود را در این کشور به پایان رساند.

پربیننده ترین خبرها