واشنگتن: حامی راهکار سیاسی برای حل بحران سوریه هستیم

واشنگتن: حامی راهکار سیاسی برای حل بحران سوریه هستیم
شنبه 10 مهر 1400 - 19:07

سفارت آمریکا در سوریه ادعا کرد که این کشور از راهکار سیاسی برای حل بحران سوریه استقبال می‌کند.

العالم - آمریکا

ایالات متحده آمریکا مدعی حمایت از راهکار سیاسی برای حل بحران سوریه شد.

پایگاه خبری النشره به نقل از سفارت آمریکا در سوریه گزارش داد که این کشور از اعلام نشست هیأت نگارش کمیته قانون اساسی سوریه در ۲۶ مهر ماه جاری استقبال می‌کند.

آمریکا همچنین ادعا کرد که همه طرفها را به مذاکره بر اساس حسن نیت دعوت می‌کند تا راهکار سیاسی دائمی و عادلانه‌ای برای حل بحران سوریه پیدا شود.

واشنگتن با تأکید بر اینکه این راهکار باید با قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت همخوانی داشته باشد، گفت که در جریان جنگ سوریه بیش از ۳۵۰ هزار نفر کشته‌ شده‌اند.

این آمار در حالی از سوی آمریکا منتشر شده است، که این کشور در تجهیز تروریستها در سوریه به ویژه گروه داعش، نقش بسیار مهمی ایفا کرده و هم اکنون نیز در حال تداوم حمایت از تروریستهاست.

آمریکا با کمک شبه‌نظامیان کُرد وابسته به خود، مناطق زیادی از شرق و شمال شرق سوریه را در اشغال خود دارد. این مناطق، سرشار از نفت است و تروریستهای آمریکایی با کمک مزدوران خود، این منابع را به غارت می‌برند.

واشنگتن در پایان با بیان اینکه این آمار، بیانگر میزان فاجعه انسانی در سوریه است، مدعی شد که تنها راهکار طولانی‌مدت برای این بحران، حل‌وفصل سیاسی است که ملت سوریه هدایت آن را بر عهده داشته باشد.

علیرغم این ادعای آمریکا، سخنگوی وزارت خارجه این کشور، بامداد پنجشنبه تاکید کرد که دولت واشنگتن هیچ برنامه‌ای برای «عادی‌سازی یا ارتقای» روابط دیپلماتیک با دولت سوریه به ریاست «بشار اسد» ندارد.

با وجود بازگشت بسیاری از کشورهای به روابط دیپلماتیک عادی با دولت سوریه بعد از یک دهه جنگ در این کشور، اما آمریکا هنوز بر مواضع خصمانه خود تاکید دارد.

این دیپلمات آمریکایی همچنین گفت که واشنگتن دیگر کشورها را نیز از بازگرداندن روابط خود با دولت دمشق به حالت طبیعی منع می‌کند.

پیش از این «جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری از آغاز مجدد پروازهای سوریه و اردن استقبال کرد، اما ساعتی بعد در تماس تلفنی با خبرنگاران ضمن عقب‌نشینی از این موضع گفت که واشنگتن این تحول را مورد بررسی قرار خواهد داد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها