روسیه از انگلیس در باره فعالیت‌های ضد روسی توضیح خواست/ افشای کمک های مالی لندن به شبکه وبلاگ نویس ها برای براندازی حکومت روسیه

روسیه از انگلیس در باره فعالیت‌های ضد روسی توضیح خواست/ افشای کمک های مالی لندن به شبکه وبلاگ نویس ها برای براندازی حکومت روسیه
دوشنبه 12 مهر 1400 - 11:32

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که طرف روسی انتظار دارد دولت انگلیس در مورد ارائه کمک های مالی به سازمان های مردم نهاد در روسیه توضیح دهد.

العالم ـ اروپا

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، در کانال خود در شبکه تلگرام نوشت: در انتظار پاسخ لندن در مورد گزارش منتشر شده ای هستیم که مبالغی به سفارت انگلیس در مسکو برای ارائه کمک های مالی به سازمان های مردم نهاد در روسیه در سال های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۳ اختصاص یافته است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد که وزارت خارجه انگلیس در مورد اسناد منتشر شده که در آن از کمک مالی انگلیس به شبکه ای از وبلاگ نویس ها و به اصطلاح خبرنگاران مستقل در روسیه برای ایجاد شرایط برای براندازی حکومت روسیه و ضربه زدن به نفوذ مسکو در کشورهای اروپای شرقی خبر داده شده است هیچ اظهارنظری نمی کند.

وی بدون اشاره به جزییات بیشتر ادامه داد: در اسناد جدید که منتشر شده است موارد معین و میزان کمک مالی انگلیس به سازمان های مردم نهاد در روسیه که عوامل خارجی شناخته شده اند، قید شده که حیرت آور است.

زاخارووا از سازمان هایی که در روسیه از انگلیس کمک های مالی دریافت کرده اند به «جامعه مموریال»، «بنیاد خیریه سفرا»، «پورتال خبری مدیازون» و «مرکز دفاع از حقوق بشر مموریال» اشاره کرد.

وی تصریح کرد که در بین طرح هایی که انگلیس در روسیه حمایت مالی می کند می توان به تشویق امور دفاع از حقوق بشر، حمایت از همجنس گرایان، گسترش شبکه خبرنگاران و وبلاگ نویسان مستقل اشاره کرد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیش تر سفارتخانه های آمریکا و انگلیس در مسکو را متهم کرده بود که برای اهداف سیاسی خود کمک های مالی به مخالفان دولت روسیه ارائه کرده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها