دادگاه رژیم صهیونیستی برگزاری نیایش یهودیان در مسجدالاقصی را مجاز کرد

دادگاه رژیم صهیونیستی برگزاری نیایش یهودیان در مسجدالاقصی را مجاز کرد
چهارشنبه 14 مهر 1400 - 20:14

دادگاهی در رژیم صهیونیستی در حکمی که در نوع خود بی سابقه توصیف شده است، حق برگزاری نیایش یهودیان در محیط مسجد الاقصی را به رسمیت شناخت.

العالم ـ فلسطین اشغالی

شبکه روسیه الیوم روز چهارشنبه به نقل از شبکه هفت رژیم اسرائیل گزارش داد که دادگاه منطقه قدس دیروز (سه شنبه) رایی را صادر کرد که بر اساس آن حضور تعداد محدودی از نیایشگران یهودی در صحن مسجد الاقصی مشروط به اینکه نیایش آن‌ها در سکوت برگزار شود، جرم محسوب نمی‌شود.

این دادگاه به پلیس دستور داد بخشنامه صادر شده علیه خاخام «أرییه لیبو» که بر اساس آن وی به دلیل اقامه نیایش در حالت سکوت از زیارت حرم قدسی (صحن مسجد الاقصی) محروم شده بود را لغو کند.

در حکم آمده است که زیارت روزانه این خاخام از حرم قدسی نشان دهنده آن است که وی آن را یک امر بسیار مهم و اصولی می‌داند.

وکیل «موشه پولسکی» که نماینده «لیبو» است همراه با موکلش از این حکم استقبال کرد و گفت: [ این حکم ] آنچه را که در سال گذشته در حرم قدسی (صحن بیت المقدس) اتفاق افتاد را تایید می‌کند.

این وکیل ابراز امیدواری کرد که پلیس دیگر اقدامی علیه مصلحین یهود که به حرم قدسی می‌روند انجام ندهد زیرا همانند حمله به آزادی‌های اساسی مدنی آن‌ها خواهد بود.

به گزارش ایرنا، اقدام این دادگاه رژیم صهیونیستی در حالی انجام می‌شود که روزنامه عبری زبان اورشلیم پست شهریور سال گذشته پس از امضای توافق عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی و امارات در مطلبی نوشت: انتخاب اسم «توافق ابراهیم» برای توافق صلح با امارات، اقدامی بیهوده نبود، بلکه صلح میان ادیان می‌طلبد که حق یهودیان برای اقامه نماز در کوه هیکل به رسمیت شناخته شود و این اصطلاحی کذائی از سوی [رژیم ] اسرائیل است که برای مسجد الاقصی به کار می‌برد.

این روزنامه در ادامه نوشت بسیاری از چیزهایی که در گذشته عادی نبود، در حال حاضر امری معمول شده است. بسیاری از مسائل ممنوعه، دیگر به همین منوال نیست و دیگر تابو نمی‌باشند. زمان شکستن بزرگترین تابوها که همان اقامه نماز یهودیان در مسجد الاقصی فرارسیده است.

پربیننده ترین خبرها