بحرین در مدار خیانت به آرمان مردم فلسطین

بحرین در مدار خیانت به آرمان مردم فلسطین
چهارشنبه 14 مهر 1400 - 22:49

تنها چند روز پس از افتتاح رسمی سفارت رژیم صهیونیستی در منامه، وزارت امورخارجه اسرائیل چهارشنبه شب تصاویری را منتشر کرد که هیأت بحرینی در حال بازدید از دیوار ندبه در قدس است.

العالم - فلسطین اشغالی

در این تصویر که در شبکه‌های مختلف اجتماعی نیز بازتاب زیادی داشته است، تصویر یک مرد با لباس بحرینی در میان گروهی از یهودیان دیده می‌شود که به انجام مراسم مذهبی در کنار دیوار ندبه مشغول است.

براساس اخبار منتشر شده این مرد " محمد آل ضریبی" عضو کارشناس اتحادیه مربیان عرب، مربی شورای وحدت اقتصادی عرب وابسته به اتحادیه عرب است که از بخش قدیمی قدس و همراه با هیأت بحرینی دیدن کرده است.

گروه "شراکه" که یک شرکت بحرینی است و برای آنچه "ارتباط میان ملت‌های خلیج (فارس) و اسرائیل" نامیده شده ، این سفر را تدارک دیده است.

این رویداد چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که «یائیر لاپید» وزیر امورخارجه رژیم صهیونیستی و عبداللطیف الزیانی همتای بحرینی‌اش پنجشنبه گذشته سفارت رژیم صهیونیستی در منامه را افتتاح کردند.

اوایل شهریورماه امسال نیز، تنها کنیسه یهودیان در حاشیه خلیج فارس که در منامه بحرین واقع است، پس از تعطیلی ۷۴ ساله بازگشایی شد.

قرارداد سازش میان امارات متحده عربی و بحرین با رژیم صهیونیستی شامگاه سه شنبه (۲۵ شهریور ۱۳۹۹) به صورت رسمی در حضور دونالد ترامپ رییس جمهوری پیشین آمریکا امضا شد و این دو کشور کوچک عرب حاشیه خلیج فارس رابطه چندین ساله غیرعلنی خود را با صهیونیست ها آشکار و رسمی کردند.

افتتاح سفارت رژیم صهیونیستی در منامه با اعتراض شدید گروه‌های فلسطینی رو به رو شده است، در همین راستا، «محمود الزهار» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس به شدت از سفر لاپید به بحرین انتقاد کرد و گفت که این سفر در یک کلمه که "خیانت" است، خلاصه می‌شود.

پربیننده ترین خبرها