برگزاری3 رزمایش پیمان امنیت جمعی در حاشیه مرز تاجیکستان با افغانستان

برگزاری3 رزمایش پیمان امنیت جمعی در حاشیه مرز تاجیکستان با افغانستان
پنج‌شنبه 15 مهر 1400 - 10:06

با مشارکت بیش از 4 هزار سرباز و افسر کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی در حاشیه مرز تاجیکستان با افغانستان3 رزمایش بزرگ برگزار خواهد شد.

العالم - جهان اسلام - اسیا

از تاریخ 10 تا 23 اکتبر (18 مهر تا اول آبان) در حاشیه مرز تاجیکستان با افغانستان 3 رزمایش بزرگ با مشارکت بیش از 4 هزار سرباز و افسر کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی و 800 واحد تجهیزات نظامی برگزار خواهد شد.

دو منطقه رزمایش «حرب میدان» و «مامیرک» در استان «ختلان» تاجیکستان که هم مرز با افغانستان است، محل برگزاری این رزمایش‌ها عنوان شده است.

رزمایش اول «شناسایی 2021» عنوان شده و طی آن سرویس‌های اطلاعاتی و واحدهای مربوطه ارتش‌های کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی عملیات سازماندهی و شناسایی انجام خواهند داد.

در چارچوب رزمایش دوم تحت عنوان «قطار 2021»، فعالیت‌های مربوط به سازماندهی پشتیبانی مادی و فنی نیروهای پیمان امنیت جمعی با هدف آماده سازی و اجرای عملیات مشترک مورد اجرا قرار خواهد گرفت.

در جریان رزمایش «تعامل 2021»، نیروهای واکنش سریع سازمان پیمان امنیت جمعی برنامه سازماندهی و اجرای عملیات مشترک برای مهار درگیری مسلحانه مرزی در منطقه آسیای مرکزی را انجام خواهند داد.

روسیه، تاجیکستان، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان و قرقیزستان عضو سازمان پیمان امنیت جمعی بوده و با توجه به تحولات اخیر افغانستان این سازمان توجه خود را بیشتر روی تامین امنیت در منطقه آسیای مرکزی تمرکز داده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها