خطیب مسجدالأقصی: نیایش یهودیان در مسجدالأقصی خطرناک‌ترین تصمیم است

خطیب مسجدالأقصی: نیایش یهودیان در مسجدالأقصی خطرناک‌ترین تصمیم است
شنبه 17 مهر 1400 - 16:05

خطیب مسجدالأقصی درباره خطرات صدور مجوز برای برگزاری نیایش یهودیان در صحن‌های این مسجد مقدس هشدار داد.

العالم - فلسطین اشغالی

شیخ «عکرمه صبری» خطیب مسجدالأقصی با اشاره به خطرات اعطای مجوز برگزاری نیایش یهودیان در صحن‌های این مسجد مقدس گفت که این تصمیم فرصتی را برای صهیونیست‌ها برای ورود غیرقانونی به مسجدالأقصی فراهم می‌کند.

صبری در مصاحبه با وبگاه «فلسطین الیوم» افزود که «نیایش بی‌صدا» اقدامی پیشرفته برای سیطره کامل بر صحن‌های مسجد الأقصی در راستای اجرای سیاست تقسیم زمانی و مکانی است.

وی گفت که خطر این تصمیم در مشروعیت‌بخشی به نیایش یهودیان تحت حمایت قانونی است که به صهیونیست‌ها این فرصت را می‌دهد که هر زمان خواستند وارد مسجدالأقصی شوند.

خطیب مسجدالأقصی تصریح کرد که این تصمیم تجاوز علیه مسجدالأقصی و همه مسلمانان در سراسر جهان است و در حقیقت اقدامات مربوط به سیطره بر مسجدالأقصی به صورت محسوس از ماه گذشته و پس از برگزاری «عید غفران» آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه طرح رژیم صهیونیستی برای سیطره بر مسجدالأقصی از سال‌ها پیش وجود داشت، گفت که این رژیم اجرای سیاست مذکور را با سوء استفاده از غفلت کشورهای عربی و اسلامی آغاز کرده است.

صبری همه ملت‌های عربی و اسلامی را برای اعمال فشار بر حاکمان این کشورها جهت تحت فشار قرار دادن رژیم صهیونیستی و حمایت از معراجگاه پیامبر اکرم (ص) فراخواند.

دادگاه رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی سه‌شنبه گذشته در حکمی بی‌سابقه حق برگزاری نیایش یهودیان در صحن‌های مسجد الاقصی را به رسمیت شناخته بود.

بر اساس حکم این دادگاه، حضور تعداد محدودی از نیایشگران یهودی در صحن مسجد الاقصی مشروط به اینکه نیایش آن‌ها در سکوت برگزار شود، جرم محسوب نمی‌شود.

گروه‌های مقاومت فلسطین این تصمیم دادگاه رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و درباره پیآمدهای آن هشدار دادند و پس از آن دادگاه این رژیم روز جمعه (دیروز) در حکم جدیدی از تصمیم خود عقب‌نشینی کرد.(جزئیات بیشتر)

پربیننده ترین خبرها