انتخابات عراق؛ حفظ الحشد الشعبی و اخراج نیروهای امریکایی

انتخابات عراق؛ حفظ الحشد الشعبی و اخراج نیروهای امریکایی
يکشنبه 18 مهر 1400 - 14:58

تحلیلگر سیاسی عراق گفت انتخابات زود هنگام عراق نبرد در صندوق های رای برای حفظ الحشد الشعبی و اخراج نیروهای امریکایی از کشوراست.

العالمعراق

هیثم الخزعلی در گفت وگو با شبکه العالم اظهار داشت : این فرایند انتخاباتی تکمیل فرایند حاکمیت عراق پس از پیروزی علیه داعش و طرح های دشمن در ایجاد ناامنی و تلاش برای مصادره تصمیمات سیاسی و طرح انحلال الحشد الشعبی است.

وی تاکیدکرد: انتخابات عراق شاهد دو طرح نخست طرحی ملی برای حفظ شکوه ، امنیت ،حاکمیت و حفظ الحشد العشبی و فعال کردن توافق چین و احداث بندر فاو است.

وی افزود: در مقابل طرح دیگری برای ورود به پادگان امریکا و باقی نگاه داشتن اشغالگران و شراکت با کشورهای عادی ساز و ورود به طرح شام جدید وجود دارد.

وی با اشاره به تاکید مراجع بر برگزاری انتخابات سالم که حافظ امنیت و حاکمیت عراق باشد گفت : مراجع زمان شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس فرماندهان پیروزی بیانیه ای صادر کرده و گفتند آمریکا آشکارا حاکمیت عراق را نقض کرده و پارلمان عراق نیز تصمیم ضرورت خروج آمریکا از عراق را اتخاذ کرد از اینرو واشنگتن تلاش کرد یک بار با تظاهرات و بار دیگر با انتخابات زودهنگام از این پارلمان خلاص شود.

وی تاکید کرد :مردم عراق از این طرح ها آگاه هستند و در صدد انتخاب الحشد و گروههای مقاومت هستند که حاکمیت عراق و امنیت را حفظ کرده و خواهان خروج همه نیروهای خارجی از جمله نیروهای آمریکایی است.

وی با اشاره به اظهارات مسئول فتواهای دفتر آیت الله سیستانی و توصیف این انتخابات به جهاد انتخاباتی، گفت: سید کاظم حائری مرجع دینی انتخاب تشکل هایی که خواهان انحلال الحشد هستند را حرام کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها