گزارش العالم از پیشروی ارتش یمن در مارب 

سه شنبه 20 مهر 1400 - 22:25

"فجر پیروزی" عنوان عملیات نظامی ارتش یمن و کمیته های مردمی است که در آن به آستانه شهر مارب رسیده و از چند سو آن را احاطه کردند.

العالم - يمن

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن در یک کنفرانس مطبوعاتی تاکید کرد : نیروهای یمنی توانستند علیرغم افزایش حملات هوایی متجاوزان پیشروی کرده و 600 کیلومتر از بخش صرواح را آزاد کند.

وی گفت : یگان موشکی در عملیات فجر پیروزی 68 حمله به داخل یمن و مرکز عربستان داشته باشد و یگان پهپادی نیز 245 عملیات علیه نیروهای متجاوز انجام دادند.

وی افزود: ائتلاف متجاوز 948 حمله هوایی به منازل شهروندان و مسیرهای عمومی داشتند و افزایش حملات هوایی نتوانست نیروهای مسلح را از ادامه ماموریت ها بازدارد.

سریع از اهالی مارب خواست به درگیری عربستان و امارات و دشمنان یمن وارد نشده و در کنار جمهوری واقعی جمهوری مردم ،استقلال و آزادی و نه جمهوری بندگی و تجاوز بایستند.

گفتنی است جبهه های جنوب استان مارب طی ساعت های گذشته شاهد درگیری های خشونت امیزی بود و در دو بخش الجوبه و العبدیه متمرکز بود .

برخی منابع میدانی در گفت وگو با شبکه العالم اظهار داشتند: نیروهای مشترک یمن بر دو منطقه الروضه و القاهر در بخش الجوبه تسلط یافتند و به سوی مرکز بخس در اوج درگیری ها پیشروی کردند که به کشته و زخمی شدن ده ها مزدور از جمله برخی فرماندهان ائتلاف متجاوز منجر شد.

نیروهای یمنی در بخش العبدیه نیز بر دو منطقه خرفان و الحجله تسلط یافته و حلقه محاصره مزدوران را در مرکز بخش تنگ تر کردند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها