برگزاری مراسم تشییع قربانیان "الطیونه" + فیلم

برگزاری مراسم تشییع قربانیان
جمعه 23 مهر 1400 - 20:26

شرکت‌کنندگان در مراسم تشییع قربانیان "الطیونه" بر مخالفت خود با هدف قرار دادن مستقیم معترضین مسالمت جو تاکید کرده و از نهادهای امنیتی خواستند به مسئولیت خود عمل کنند.

العالم - لبنان

در تیراندازی به تظاهرکنندگان معترض به سیاسی شدن روند تحقیقات انفجار بندر بیروت، 7 نفر شهید و ده‌ها نفر زخمی شدند.

مریم فرحات، علی ابراهیم و حسن السید با حضور سید هاشم صفی الدین رئیس شورای اجرایی حزب الله در روضه الحورا زینب ع تشییع شدند و صفی الدین بر آنان نماز خواند محمد تامر نیز در منطقه نهران از توابع الکوره تشییع شد.

1

صفی الدین گفت: جنایت الطیونه توسط حزب القوات اللبنانیه که مسئولیت اول را در برابر خانواده شهدا و همه لبنانی ها دارد که در برابر خطر فتنه بزرگی قرار دارند.

رئیس شورای اجرایی جنبش حزب‌الله لبنان افزود: ما با یک کمین برنامه ریزی شده روبرو بودیم که غیرنظامیان را هدف قرار داده بود که بیانکر پستی و نادانی عاملان آن است انان بزدل و ترسو هستند.

صفی الدین خاطرنشان کرد: ما هرگز به فتنه مذهبی و جنگ داخلی کشیده نخواهیم شد امادر عین حال نمی توانیم اجازه دهیم خون مظلومان و این خونها پایمال شود .

وی افزود: ما به حامیان این حملات در سطح بین المللی و منطقه ای می گوییم اجازه نخواهیم داد در کشور فتنه ایجاد شود از بخت بد شما امروز لبنان قدرتمند و عاقل و قوی است .این قدرت ناشی از عزت و کرامت لبنان از هر فتنه حفظ می کند و از انجایی که ما قدرتمند و دوراندیش هستیم می دانیم چگونه رفتار کنیم.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها