وداع قندهار با شهدای مسجد "الفاطمیه"

شنبه 24 مهر 1400 - 21:48

مردم قندرها در جنوب افغانستان در میان اشک و اندوه با قربانیان جنایت تروریستی علیه مسجد الفاطمیه خداحافظی کردند؛ جنایت خونینی که گروه تروریستی تکفیری داعش ظهر جمعه آن را علیه پیروان اهل بیت ثبت کرد.

العالم - آسیا

ده‌ها قبر در آرامستان قندهار آماده شده تا پیروان اهل بیت (ع) را که ظهر جمعه در حمله تروریستی داعشی‌های وهابی به شهادت رسیدند، در آغوش بگیرد؛ کودکان، زنان و سالخوردگانی که تنها گناه‌شان زیستن در کشوری است که در برابر حملات تروریستی داعش بی‌دفاع و بی‌پناه است.

"عبدالله" از مسئولان محلی ولایت قندهار گفت: "این جنایت بزدلانه علیه پیروان اهل بیت( ع) در مسجد الفاطمیه بایستی از سوی جامعه جهانی محکوم شود. تروریسم علیه مسلمانان در شهرها و ولایت‌های مختلف افغانستان متوقف نشده و نمازگزاران در قندوز، بدخشان، کابل و اخیرا در قندهار به خاک و خون کشیده می‌شوند."

"محمد؛ از بستگان قربانیان مسجد الفاطمیه گفت: ما شهدای بسیاری از میان کودکان، زنان و مردان تقدیم کرده‌ایم؛ آنها برای ادای نماز جمعه به مسجد رفته بودند ولی تروریست‌ها به مسجد آمدند و خودشان را در داخل آن منفجر کردند.

حمله انتحاری تروریست های داعش به مسجد شیعیان در مرکز قندهار در جنوب افغانستان ده‌ها شهید و مجروح به همراه داشت، هفته گذشته نیز وقوع انفجار شدید در مراسم نماز جمعه در مسجد شیعیان در ولایت قندوز افغانستان دستکم 46 شهید و بیش از 143 زخمی برجای گذاشت که تروریست های داعش مسوولیت آن را برعهده گرفتند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها