"العبدیه" به آغوش صنعا بازگشت

شنبه 24 مهر 1400 - 22:56

نیروهای صنعا توانستند پس از نبرد شدید با مزدوران عبد ربه منصور هادی که از پشتیبانی هوایی گسترده ائتلاف سعودی برخوردار بودند، بخش العبدیه در جنوب استان مأرب را آزاد کنند.

العالم- کشکول

این نیروها به رغم ادعاهای دروغین دشمن، توانستند این منطقه را از تروریست‌های القاعده آزاد کنند.

پس از آن صنعا از ورود کمک‌های انسان دوستانه به العبدیه استقبال کرد اما دیری نپایید که مشخص شد سازمان ملل متحد مانند هفت سال گذشته که تمام یمن در محاصره بود و هیچ کاری نکرد، حاضر به رسیدگی به اوضاع بسیار بد مردم در العبدیه نیست.

پیروزی نیروهای یمن باعث سردرگمی مزدوران شد به طوری که مجبور به بستن جاده میان الجوبه و مأرب شدند اما نیروهای یمن به ویژه پس از سقوط الجوبه آخرین دژ مزدوران در مأرب به پیشروی ادامه داده و دشمن را با زور سلاح مجبور به فرار کردند.

طبعا، رهبران ائتلاف متجاوز تلاش کردند پیشروی‌های نیروهای یمنی را متوقف کنند. همانطور که دستگاه اطلاعاتِ دولت صنعا گفته که اطلاعاتی وجود دارد که تأیید می‌کند فرماندهان سعودی با فرماندهان القاعده در مأرب با هدف تقویت مزدوران این گروه تروریستی دیدار داشته‌اند. لذا، عناصر القاعده در مناطق مسکونی اقدام به مین‌گذاری می‌کنند تا در روند پیشروی نیروهای صنعا به این شهر موانع ایجاد کنند.

در همین راستا، "ضیف الله الشامی" وزیر اطلاع‌رسانی دولت نجات ملی یمن به پیروزی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی در بازپس‌گیری بخش "العبدیه" در استان مأرب واکنش نشان داده است. ضیف الله الشامی در توییتی نوشت: "به فرستاده سازمان ملل ابلاغ کنید که دیگر ضرورتی برای ریختن اشک تمساح بر آنچه درباره محاصره العبدیه در مأرب گفته بودند، نیست. ما به وظیفه خود عمل کردیم و محاصره را شکستیم و شهروندان را از دست کسانی نجات دادیم که از آن‌ها به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کردند."

"حسین العزی" معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن نیز فاش کرده که عناصر تندروی القاعده و عناصر مسلح اخوان در واقع از شهروندان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند. او تأکید کرد که صنعا نبایستی در برابر چنین اقدامی سکوت کند و رسانه‌های دروغ نیز نباید مانع از انجام مسئولیت صنعا برای نجات غیرنظامیان از چنگال این جنایتکاران شوند.

العبدیه یازدهمین بخشی از مجموع 14 بخش استان مأرب است که توسط نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی آزاد شده، و لذا به نظر می‌رسد آزادسازی کامل مأرب نزدیک است و همین امر باعث شده که مزدوران ائتلاف سعودی خواستار بسیج عمومی و تقویت استحکامات‌شان شوند. ولی اصرار نیروهای یمنی برای ازادسازی مأرب از اشغال مزدوران سعودی موید این واقعیت است که آزادسازی مأرب بسیار نزدیک‌تر از هر زمان دیگری شده و تنها دستاورد ائتلاف، شکست خواهد بود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها