بیمارستان‌های رژیم صهیونیستی مورد حمله سایبری قرار گرفت

بیمارستان‌های رژیم صهیونیستی مورد حمله سایبری قرار گرفت
يکشنبه 25 مهر 1400 - 17:27

تعدادی از بیمارستان‌ها و سازمان‌های بهداشتی رژیم صهیونیستی مورد حملات سایبری جدید قرار گرفتند.

العالم - فلسطین اشغالی

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) اعلام کرد که تعدادی از بیمارستان‌ها و سازمان‌های بهداشتی این رژیم امروز با حملات جدید سایبری مواجه شدند.

این وزارتخانه مدعی شد که پس از ارزیابی‌های زودهنگام و واکنش سریع مرکز اینترنت وابسته به این مراکز، تلاش‌ها (حملات سایبری) متوقف شد و آسیبی به آن‌ها وارد نشد.

در همین حال شبکه هفت رژیم صهیونیستی تصریح کرد که تلاش مرکز سایبری وزارت بهداشت [رژیم صهیونیستی] و نظام الکترونیک ملی و ماموران (کارشناسان) دیگر در بیمارستان «هیلل یافه» برای بازگرداندن سیستم‌های اطلاعاتی بیمارستان به روال عادی و ایمن در اسرع وقت ادامه دارد.

بر اساس گزارش این شبکه تلویزیونی رژیم صهیونیستی، وزارت بهداشت و نظام الکترونیک ملی (اسراییل) در روزهای اخیر چندین فعالیت را با دستگاه‌های بخش بهداشت انجام داده‌اند تا سطح حفاظت خود را افزایش دهند و نقاط ضعف جدیدی که می‌تواند برای حملات سایبری مورد استفاده قرار گیرد را شناسایی کنند.

پیشتر، وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی پس از حمله سایبری به بیمارستان «هیلل یافه» از همه بیمارستان‌های این رژیم خواسته بود تا برای مواجهه با حملات سایبری جدید آماده شوند.

به گفته این وزارتخانه، حمله سایبری به بیمارستان «هیلل یافه» باعث از دست رفتن اطلاعاتی شد که کارشناسان برای بازیابی آن‌ها تلاش می‌کنند.

پیشتر نیز رسانه‌های صهیونیستی در آذر سال گذشته اعلام کردند که بیش از ۴۰ شرکت رژیم اسرائیل از جمله شرکت لجستیکی و مرسولات این رژیم هدف حمله سایبری قرار گرفته است.

همچنین پایگاه خبری «یدیعوت آحارانوت» در تیرماه سال گذشته از حمله به دو مرکز تاسیسات آبی رژیم صهیونیستی خبر داده بود.

در این پیوند روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» مرداد امسال اعلام کرد که ده‌ها وب سایت متعلق به شرکت‌های رژیم اسرائیل و شرکت‌های بخش خصوصی در سرزمین‌های اشغالی در معرض حملات سایبری چین قرار گرفته است.

این روزنامه صهیونیستی با اشاره به اینکه این حملات از سال ۲۰۱۹ به مدت ۲ سال انجام شده است، هدف این حملات سایبری را هک اطلاعات و به دست آوردن اطلاعات از سازمان‌ها و شرکت‌های اسرائیلی بیان کرد.

ناظران فنی و کارشناسان الکترونیک و هوش مصنوعی معتقدند که رژیم صهیونیستی برای حفاظت سستم‌های الکترونیکی خود ناتوان و با ضعف‌های اساسی روبرو است و همین موضوع موجب شده تا هر از چندگاهی هکرها با ارسال باج افزارهایی مراکز و تاسیسات حیاتی و نظامی این رژیم را مورد حملات سایبری خود قرار دهند.

پربیننده ترین خبرها