زمان برگزاری انتخابات پارلمانی لبنان اعلام شد

زمان برگزاری انتخابات پارلمانی لبنان اعلام شد
سه شنبه 27 مهر 1400 - 13:03

۲۷ ماه مارس سال آینده میلادی (هفتم فروردین ۱۴۰۱) موعد برگزاری انتخابات پارلمانی لبنان تعیین شد.

العالم - لبنان

به گزارش الجزیره، مجلس نمایندگان لبنان در جلسه امروز - سه‌شنبه - موافقت کرد که زمان برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور به روز ۲۷ ماه مارس سال آینده باشد.

این موعد پس از آن تعیین شد که سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان دوشنبه شب هفته گذشته در سخنرانی خود بر ضرورت برگزاری انتخابات پارلمانی لبنان در موعد مقرر تاکید کرده و گفته بود اکنون هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه گروه‌ها و احزاب لبنانی خواستار تعویق برگزاری انتخابات پارلمانی باشند، وجود ندارد.

او گفت که در خارج از کشور فرصت برابر برای نامزدی یا تبلیغات انتخاباتی یا رای گیری آزادنه به ویژه برای حزب الله فراهم نیست.

سیدحسن نصرالله افزود : همانگونه که تلاش می‌شود از حق رای لبنانی‌های مقیم خارج دفاع شود و حتی ما با آنکه در این زمینه ظلمی بر ما می‌رود از حقمان می‌گذریم، به جوانان هیجده سال هم اجازه مشارکت در انتخابات داده شود، چون در این زمینه مظلومیت متوجه تمام جوانان لبنانی است. این جوانان از حق مشارکت در انتخابات پارلمانی محروم می‌شوند و دلیل این محرومیت هم چیزی جز منافع فردی و حزبی نیست.

از سوی دیگر نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان گفت که انتخابات در ۲۷ مارس برگزار می‌شود و انتخابات شهرداری‌ها به تعویق می‌افتد.

او در گفت و گو با شبکه لبنانی «LBCI » گفت که هنوز تصمیمی برای اعلام نامزدی در انتخابات نگرفته است و آن را تا پیش از اتمام زمان ثبت‌نام اعلام خواهد کرد.

او که پیش از این از پارلمان لبنان رای اعتماد گرفت، به اهمیت مساله نامزدی خود اشاره کرد و گفت به دنبال جلب اعتماد شهروندان است.

میقاتی این را هم گفت که همه وزرای دولت برای نجات و خروج لبنان از مرحله دشوار «در حال گذار» تلاش می کنند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها