آمریکا: کره شمالی به جای تنش آفرینی و آزمایش های موشکی وارد مذاکره شود

آمریکا: کره شمالی به جای تنش آفرینی و آزمایش های موشکی وارد مذاکره شود
يکشنبه 2 آبان 1400 - 09:45

 نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی امروز گفت که آزمایش های موشکی بالستیک اخیر این کشور «نگران کننده» و «به زیان» فرآیند کاهش تنش هاست و از پیونگ یانگ خواست تا در عوض وارد مذاکره شود.

العالم - امریکا - آسیا

خبرگزاری رویترز گزارش کرد که سونگ کیم نماینده ویژه آمریکا پس از دیدار با همتای کره جنوبی خود در سئول به خبرنگاران گفت که واشنگتن متعهد است که در پی «دیپلماسی پایدار و اصولی» با کره شمالی باشد.

کیم گفت: هدف ما خلع سلاح هسته ای کامل شبه جزیره کره است. به همین دلیل است که آزمایش موشک بالستیک اخیر پیونگ یانگ که یکی از چندین آزمایش در شش هفته گذشته بوده برای پیشرفت در جهت دستیابی به صلح پایدار در شبه جزیره کره نگران کننده و زیانبار است.

کره شمالی پنجشنبه (۲۹ مهر) ضمن آنکه صداقت پیشنهادهای واشنگتن برای مذاکره را زیر سوال برد، گفت که آمریکا واکنشی زیاده از حد به آزمایش موشک بالستیک زیردریایی نشان داده است و نسبت به عواقب آن هشدار داد.

دیپلمات آمریکایی گفت که این پرتاب چندین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرده و تهدیدی برای همسایگان کره شمالی و جامعه بین المللی است.

پرتاب اخیر یک فروند موشک جدید بالستیک زیرسطحی اولین آزمایش چنین سلاحی در دو سال گذشته بوده و مهم ترین نمایش قدرت نظامی پیونگ یانگ از زمان انتخاب جو بایدن به ریاست جمهوری آمریکا است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی گفته که آزمایش اخیر هیچ تهدیدی برای کشورهای همسایه ایجاد نکرد و واشنگتن لزومی ندارد بخاطر سلاحی که به طور خاص آمریکا را هدف قرار نداده، تقلا کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها