با محکوم کردن سخنان وزیر اطلاع رسانی لبنان؛

امارات، سفیر لبنان در ابوظبی را احضار کرد

امارات، سفیر لبنان در ابوظبی را احضار کرد
پنج‌شنبه 6 آبان 1400 - 10:30

امارات ضمن محکوم کردن اظهارات اخیر وزیر اطلاع‌رسانی لبنان درباره جنگ یمن و نقش عربستان و امارات در آن،‌ سفیر لبنان در ابوظبی را احضار کرد.

العالم - امارات - لبنان

به نقل از خبرگزاری "وام" امارات، وزارت خارجه امارات اظهارات اخیر جورج قرداحی، وزیر اطلاع‌رسانی لبنان را اظهاراتی ننگین و مغرضانه خواند و این اظهارات را به شدت محکوم و اعلام کرد، قرداحی به کشورهای ائتلاف عربی تحت امر عربستان در یمن اهانت کرده است.

وزارت خارجه امارات، سفیر لبنان در این کشور را احضار و اعتراض خود را نسبت به این اظهارات اعلام کرد.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد، این اظهارات با موازین دیپلماتیک تناقض دارد و تاریخ روابط لبنان با کشورهای عضو ائتلاف عربی در یمن است و این اظهارات بیانگر فاصله و دوری روزافزون لبنان از برادران عرب خود است.

پیشتر وزارت خارجه عربستان نیز سفیر لبنان در ریاض را فراخواند و مراتب اعتراض خود به اظهارات وزیر اطلاع‌رسانی لبنان در محکومیت تجاوزات سعودی علیه یمن را تسلیم او کرد.

وزارت خارجه عربستان تأکید کرد که چنین اظهاراتی با ساده‌ترین قواعد سیاست در تضاد است و هیچ گونه سنخیتی با روابط تاریخی دو کشور ندارد.‌

جورج قرداحی دوشنبه هفته جاری با شرکت در برنامه «پارلمان ملت» شبکه تلویزیونی الجزیره حمله ائتلاف سعودی را محکوم کرد که این موضوع واکنش اعضای شورای همکاری خلیج فارس از جمله ریاض را به همراه داشت.

جورج قرداحی مخالفت خود را با درخواست‌های عربستان برای استعفای وی به خاطر دفاع از ملت یمن در مقابل تجاوزات ائتلاف عربی اعلام کرد.

وزیر اطلاع رسانی دولت لبنان در سخنانی در واکنش به درخواست‌ها برای استعفای او پس از مطرح کردن اظهاراتی در دفاع از ملت یمن در مقابل تجاوز ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان سعودی و امارات گفت که نه عذرخواهی می‌کند و نه از سمتش استعفا می‌دهد.

قرداحی ادامه داد: اینکه من گفتم جنگ یمن بیهوده است و باید متوقف شود عقیده‌ای بود که به معنای دفاع از یمن نیست و من امیدوارم جنجالی که به دنبال اظهارات من شکل گرفته است منجر به توقف این جنگ مضر برای یمن و همچنین عربستان و امارات شود.

پربیننده ترین خبرها