بازجویی «دیاب» در رابطه با پرونده انفجار بندر بیروت متوقف شد

بازجویی «دیاب» در رابطه با پرونده انفجار بندر بیروت متوقف شد
پنج‌شنبه 6 آبان 1400 - 14:27

بازپرس قضایی پرونده انفجار بندر بیروت جلسه بازجویی «حسان دیاب» نخست وزیر سابق لبنان را متوقف کرد.

العالم - لبنان

به گزارش النشره، قاضی «طارق البیطار» بازپرس قضایی پرونده انفجار بندر بیروت جلسه بازجویی «حسان دیاب» نخست وزیر سابق لبنان را پس از اطلاع از شکایت وکلای دیاب علیه وی متوقف کرد.

شبکه خبری المنار گزارش داد که محقق انفجار بندر بیروت جلسه بازجویی امروز حسان دیاب را پس از اقامه دعوی علیه وی از سوی هیئت عمومی دادگاه تجدیدنظر لبنان، لغو کرد.

رهبران حزب‌الله از جمله سید حسن نصرالله دبیرکل مقاومت لبنان بارها بر لزوم برکناری «طارق البیطار» قاضی تحقیق پرونده انفجار بندر بیروت تأکید کرده اند.

شیخ «نعیم قاسم» معاون نصرالله هم شنبه هفته پیش در جشن فارغ التحصیلی دانش آموزان دبیرستان «بتول» در حومه جنوبی بیروت گفت: تلاش‌ها برای شکست حزب الله از طریق فتنه‌های سیار «مذهبی» و «طایفه‌ای» و سومی از طریق برخی تحرکات خیابانی که برای فتنه و درگیری برگزار می‌شد، شکست خورد و ما با صبر پیروز شدیم و این اقدامات را با موفقیت پشت سر گذاشتیم.

وی در ادامه با اشاره به اعتراض خانواده‌های قربانیان انفجار بندر بیروت به قاضی «طارق البیطار» قاضی تحقیق این پرونده، گفت: «طارق البیطار» امروز به یک مشکل واقعی در لبنان تبدیل شده است. معاون دبیر کل حزب الله افزود: ما می‌خواستیم یک بازپرس حقیقی برای کشف آنچه در بندر بیروت رخ داده است وجود داشته باشد تا عدالت با تمام شواهد محقق شود.

در انفجار فاجعه بار بندر بیروت در ۴ اوت ۲۰۲۰، دست کم ۲۱۴ نفر کشته و بیش از ۶۵۰۰ نفر زخمی شدند. در همان زمان برخی مقامات لبنان به دلیل ذخیره مقدار زیادی نیترات آمونیوم بدون اقدامات حفاظتی متهم شدند که در تحقیقات بعدی معلوم شد که مقامات مختلف در سطوح سیاسی، امنیتی و قضایی از خطرات ذخیره این ماده آگاه بوده، اما نسبت به آن هشدار نداده اند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها