گزارش خبرنگار العالم از آمادگی ها برای برپایی تظاهرات میلیونی در سودان

گزارش خبرنگار العالم از آمادگی ها برای برپایی تظاهرات میلیونی در سودان
جمعه 7 آبان 1400 - 19:35

خبرنگار العالم در خارطوم گفت آماده سازی ها برای برگزاری تظاهرات میلیونی فردا در سودان ادامه دارد. خیابان ها همچنان آکنده از موانع سیمانی است. با آنکه هر بار شهروندان موانعی در خیابان ها ایجاد می کنند، نظامیان آنها را از میان برمی دارند؛ اما شهروندان بار دیگر به نصب موانع اقدام می کنند و این علاوه بر آتش زدن لاستیک ها در خیابانهاست.

العالم ـ آفریقا

"طارق ابوشوره" در گفتگو با شبکه العالم از عملیات (حمله و گریز) میان نظامیان و شهروندان در خیابان های سودان خبر داد و افزود: به سبب قطعی اینترنت شهروندان می کوشند تا پیام های خود را از طریق پوستر و بروشور منتقل کنند؛ این پوسترها و بروشورها در محله ها و خیابانهای سودان توزیع می شود تا هماهنگی های لازم برای تظاهرات میلیونی فردا انجام شود.

خبرنگار العالم پیش از این تاکید کرد که عبدالله حمدوک از کاندیداشدن برای نخست وزیری در دولت آتی امتناع می کند و از سوی دیگر با معرفی کردن شخصی دیگر نیز مخالف است.

خبرنگار ما گفت: مقامات سودان استفاده از اینترنت و تلفن همراه را محدود کردند. خیابانها و محله های خارطوم همچنان آکنده از موانع سیمانی است و به رغم آنکه نظامیان تمام موانع را برمی دارند؛ اما انقلابیون بار دیگر آنها را نصب می کنند.

طارق ابوشوره تصریح کرد تماس ها و هماهنگی های مستقیم میان انقلابیون در جریان است و قرار است تمام انقلابیون به خیابان های اصلی بیایند تا مخالفت خود با کودتای نظامی را اعلام کنند؛ اما تا این لحظه محل برگزاری این تظاهرات میلیونی اعلام نشده است.

عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی انتقالی سودان اخیرا دولت را منحل کرد و اعضای دولت را در حبس خانگی قرار داد که در پی آن خارطوم شاهد درگیری میان نیروهای نظامی و تظاهرکنندگان مخالف تسلط ارتش بر قدرت است.

آمریکا و سازمان ملل از شورای نظامی جدید در سودان خواستند تا قدرت را به دولت انتقالی بازگرداند و بازداشت شدگان سیاسی را آزاد کند.

پربیننده ترین خبرها