واکنش کاربران لبنانی به اقدام ریاض علیه بیروت/ نقش عربستان در حملات 11 سپتامبر تا حمله به یمن و هرج و مرج در لبنان

واکنش کاربران لبنانی به اقدام ریاض علیه بیروت/ نقش عربستان در حملات 11 سپتامبر تا حمله به یمن و هرج و مرج در لبنان
شنبه 8 آبان 1400 - 16:14

کاربران شبکه های اجتماعی با اشاره به رد پای عربستان در بسیاری از وقایع منطقه از جمله حملات 11 سپتامبر تا جنگ علیه یمن و هرج و مرج در لبنان، اقدام مقامات سعودی علیه جورج قرداحی، وزیر اطلاع رسانی لبنان و ادامه تجاوزات ائتلاف سعودی را محکوم کردند.

العالم - داغ های مجازی

برخی کاربران گفته اند هدف عربستان از این هیاهو، جورج قرداحی وزیر اطلاع رسانی لبنان، نیست بلکه هدف آنها کشور لبنان است و درک اینکه ریاض تا چه اندازه برای خلاصی از رسوایی شکست در یمن نیازمند یک بهانه و راه تنفس است اصلا کار دشواری نیست.

کاربران می گویند عربستان سفیر خود را از لبنان فرا می خواند و روابط و تبادل تجاری خود را با این کشور قطع می کند فقط به این دلیل که قرداحی از یمن دفاع و از جنگ بیهوده علیه ملت یمن، انتقاد کرده است.

یکی از کاربران نوشت: "استعفای جورج قرداحی یا مجبور کردن او به استعفا معنایش این است که مسوول لبنانی، آزادی ندارد".

بسیاری از کاربران وابستگی به عربستان و تلاش برای برکناری یا استعفای قرداحی را محکوم کرده و حمله ریاض به وی را مداخله آشکار در امور داخلی لبنان دانسته و بر مواضع ثابت و اصولی خود در قابل قرداحی تأکید کرده و حمایت خود را از اظهارات وی درباره حمله به یمن اعلام کرده اند.

یکی از کاربران گفته است که حمله عربستان به لبنان برای منحرف کردن اذهان از اظهارات سعد الجبری است.

کاربران همچنین گفته اند که عربستان برای سرپوش گذاشتن بر شکست خود در یمن سعی کرده است مشکل را به لبنان منتقل کند و این شکست را با سرنگونی جورج قرداحی جبران کند اما خدا قرداحی را در دل یمنی ها و آزادگان جهان محبوبتر کرد.

کاربر دیگری نوشته است: در انفجارهای 11 سپتامبر، سقوط بغداد، تکه تکه و تجزیه جنازه خاشقچی، هرج و مرج در لبنان، تلاش برای کودتا در اردن و همچنین در واقعه حمله به یمن باید به دنبال رد پای عربستان گشت.

یکی از کاربران گفته است: می خواهد لبنان هم مثل بحرین وابسته و دنباله رو محمد بن سلمان باشد.

کاربران دیگری گفته اند که این وزیر لبنانی حرف درست را گفته است و همه جهانیان می دانند که جنگ عربستان علیه یمن جنگی بیهوده است که فقط باعث فقیر شدن ملت یمن و تخریب این کشور شده است.

برخی کاربران با اشاره به شدت نفوذ و سلطه ظالمانه دلار نفتی بر جهان، سکوت رسانه های عربی درباره جنایات و فجایع رخ داده در یمن را نکوهش کرده اند.

پربیننده ترین خبرها