ابراز تأسف عمان از تیرگی روابط بین تعدادی از کشورهای عربی و لبنان

ابراز تأسف عمان از تیرگی روابط بین تعدادی از کشورهای عربی و لبنان
يکشنبه 9 آبان 1400 - 00:29

دولت عمان با اشاره به تشدید تنش سیاسی عربستان و لبنان، درباره «تیرگی روابط بین تعدادی از کشورهای عربی و لبنان» ابراز تأسف کرد و خواستار خویشتنداری شد.

العالم-عمان

وزارت خارجه عمان شنبه شب در بیانیه‌ای در واکنش به بحران لبنان و برخی کشورهای عربی از جمله عربستان در پی اظهارات وزیر اطلاع‌رسانی لبنان درباره یمن، در خصوص تشدید تنش‌ها در روابط تعدادی از کشورهای عربی با لبنان ابراز تأسف کرد.

در این بیانیه آمده است: «تأسف عمیق خود از تیرگی روابط بین تعدادی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و جمهوری لبنان را ابراز می‌کنیم و همگان را به خویشتنداری و تلاش برای پرهیز از تشدید تنش‌ها و رسیدگی به اختلافات از طریق گفت‌وگوها دعوت می‌کنیم».

عربستان سعودی روز جمعه سفیر خود در لبنان را برای رایزنی احضار کرد و همچنین در پی اظهارات جورج قرداحی وزیر اطلاع رسانی لبنان در مورد یمن، از سفیر لبنان در ریاض خواست تا ظرف ۴۸ ساعت این کشور را ترک کند.

ریاض این اظهارات قرداحی را توهین و غرض‌ورزی در حق عربستان و امارات دانست و اقدامات متعددی علیه لبنان اتخاذ کرد.

دو وزارت خارجه امارات و بحرین هم با انتشار اطلاعیه‌ای سفیران خود در لبنان را فراخوانده و به سفرای لبنان در کشورشان ۴۸ ساعت مهلت دادند تا این دو کشور را ترک کنند.

قرداحی روز دوشنبه گذشته با شرکت در برنامه «پارلمان ملت» شبکه تلویزیونی الجزیره حمله ائتلاف سعودی را محکوم کرد که این موضوع واکنش اعضای شورای همکاری خلیج فارس از جمله ریاض را به همراه داشت.

وی در پاسخ به سوالی درمورد موضعش درباره جنگ یمن گفته بود: ملتی از خودشان دفاع می‌کنند آیا به کسی تجاوز می‌کنند؟ به نظر من این جنگ یمن پوچ است و باید متوقف شود.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها