وزیر لبنانی به فشار سعودی‌ها تن نداد؛ قرداحی: استعفا نمی‌کنم

وزیر لبنانی به فشار سعودی‌ها تن نداد؛ قرداحی: استعفا نمی‌کنم
يکشنبه 9 آبان 1400 - 15:46

وزیر اطلاع‌رسانی لبنان در واکنش به فشار عربستان سعودی و سایر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس گفت که استعفا نخواهد کرد.

العالم - لبنان

جرج قرداحی وزیر اطلاع‌رسانی لبنان که مورد هجمه عربستان سعودی و برخی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس واقع شده است، استعفای خود را تکذیب کرد.

شبکه خبری الجدید لبنان به نقل از قرداحی گزارش داد که استعفای وی از کابینه لبنان، مطرح نیست و استعفا نخواهد کرد.

هفته گذشته، قرداحی در یک برنامه تلویزیونی که قبل از وزیرشدنش ضبط شده بود، به صراحت بر ضرورت توقف تجاوز به یمن تاکید کرد. وی گفت که عربستان سعودی و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس باید به جنگ بیهوده خود علیه ملت یمن پایان دهند.

پس از انتشار اظهارات قرداحی، منابع رسانه‌ای نزدیک به سعودی در لبنان به وی حمله کردند و مدعی شدند، این اظهارات منجر به بحران دیپلماتیک جدید میان بیروت و ریاض خواهد شد.

اما حزب الله لبنان پنجشنبه گذشته با انتشار بیانیه‌ای از «موضع شجاعانه و شرافتمندانه وزیر اطلاع رسانی در دفاع از ملت مظلوم یمن» قدردانی کرد.

حزب الله تأکید کرد: «به صورت قاطع هر گونه درخواست برای برکنار قرداحی یا مجبور کردن وی به استعفا را رد می‌کنیم... چنین درخواستهایی، تجاوزی آشکار به کرامت و حاکمیت لبنان است».

حزب الله تصریح کرد: «کمپین ظالمانه‌ای را که عربستان، امارات و شورای همکاری خلیج [فارس] علیه قرداحی رهبری می‌کنند، محکوم می‌کنیم».

ائتلاف متجاوز به یمن به فرماندهی سعودی از مارس ۲۰۱۵ حمله علیه یمن را آغاز کرد. تاکنون هزاران نفر در این جنگ کشته یا زخمی شده‌اند و زیرساخت‌های یمن نابود شده است.

پربیننده ترین خبرها