افشای اسناد جدید از تعاملات امارات با رژیم صهیونیستی/ مقرهای شاباک و موساد در دبی

افشای اسناد جدید از تعاملات امارات با رژیم صهیونیستی/ مقرهای شاباک و موساد در دبی
دوشنبه 10 آبان 1400 - 21:36

برخی اسناد فاش کردند که امارات به اسراییلی ها در این کشور مصونیت قضایی و امنیتی و مالیاتی و گمرکی بخشیده است.

العالم ـ امارات

به گفته پایگاه "امارات لیکس"، به موجب اقدام بی سابقه امارات تحقیق در جنایتها و تجاوزهای اسراییلی ها در امارات به نمایندگان دستگاه امنیت عمومی رژیم صهیونیستی(شاباک) و دستگاه اطلاعات(موساد) این رژیم واگذار خواهد شد بدون آنکه طرف های اماراتی در این امر دخالتی داشته باشند.

این اسناد از توافق میان مقامات امنیتی رژیم اشغالگر و امارات طی سفر اخیر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به ابوظبی در تاریخ 29 ژوئن سال جاری خبر دادند؛ این توافق درخصوص امنیت گردشگران و تاجران و مهندسان اسراییلی مقیم امارات و نمایشگاه اکسپو دبی است.

طبق این اسناد درز شده، 7 وکیل و افسر امنیت داخلی اسراییلی با هویت اماراتی در 7 مرکز پلیس در سرتاسر امارات(ابوظبی، دبی، شارجه،راس الخیمه، فجیرا، عجمان و ام القیوین) و در نمایشگاه اکسپو دبی مستقر می شوند. همچنین مقرر شد که وکلا تحت عناوین مشاوران ارشد فرماندهان پلیس محلی فعالیت کنند.

همچنین به موجب این اسناد، وظایف افسران شاباک تحت نظارت مستقیم فرمانده پلیس محلی امارات خواهد بود و دفتر مشترک ویژه ای برای هریک از این وکلای نماینده موساد و شاباک در هریک از امارت ها افتتاح گشت. فرماندهان ارشد پلیس امارات می بایست امکانات لازم را برای تاسیس دفتر مستقل افسران موساد و شاباک کنار دفاترخود فراهم کنند.

طبق این اسناد، دولت امارات با بخشیدن مصونیت قضایی و امنیتی و مالیاتی و گمرکی به اسراییلی ها، در واقع حقوق شهروندان خود را نادیده گرفته است. زیرا تحقیق در تجاوزات و جنایت های اسراییلی در سرتاسر امارات توسط نمایندگان موساد و شاباک صورت می گیرد.

ماه گذشته یوئیل رازفوزوف وزیر گردشگری اسراییلی گفت: "بیش از ربع میلیون اسراییلی از زمان توافق سازش میان ابوظبی و تل آویو به امارات سفر کردند. به رغم محدودیت ها به خاطر شیوع ویروس کرونا، سفرهای گردشگری میان امارات و رژیم صهیونیستی به شدت گسترش یافت. حدود 250 هزار گردشگر اسراییلی به امارات سفر کردند".

رژیم صهیونیستی و امارات نیمه ماه سبتامبر 2020 توافق عادی سازی روابط با نظارت دونالد ترامپ رییس جمهور سابق آمریکا امضا کردند. از آن زمان توافق های همکاری در بخش های مختلف میان ابوظبی و تل آویو منعقد شد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها