پدافند هوایی سعودی مدعی مقابله با حمله پهپادی به «خمیس مشیط» شد

پدافند هوایی سعودی مدعی مقابله با حمله پهپادی به «خمیس مشیط» شد
شنبه 15 آبان 1400 - 00:26

پدافند هوایی سعودی شامگاه جمعه مدعی مقابله با حمله پهپادی یمنی‌ها به «خمیس مشیط» شد.

العالم-عربستان

شبکه خبری العربیه اعلام کرد که پدافند هوایی سعودی یک پپهادی یمنی را که قصد داشت «خمیس مشیط» در جنوب این کشور را هدف قرار دهد، رهگیری و منهدم کرده است.

نیروهای مسلح یمن هیچ‌بیانیه‌ای در خصوص تایید یا رد این عملیات صادر نکردند.

ارتش یمن همواره تأکید کرده است که تا زمان تداوم تجاوزها و محاصره یمن به حملات خود علیه اهداف نظامی در عمق خاک عربستان سعودی ادامه خواهد داد.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

از سوی دیگر، طی ماه‌های اخیر نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن دور جدیدی از عملیات آزادسازی استان و شهر مأرب را به عنوان قلب دولت مستعفی آغاز کرده ‌اند. استان مأرب به علت دارا بودن منابع غنی نفت و گاز، از ارزش اقتصادی بالایی برخوردار است و به گفته کارشناسان در صورت آزادسازی کامل این استان، باید پایان کار دولت مستعفی منصور هادی و ائتلاف سعودی در یمن را اعلام کرد.

پربیننده ترین خبرها