جهاد اسلامی فلسطین: سپاه پاسداران ایران از آب‌ و خاک کشورهای اسلامی در برابر استکبار دفاع می‌کند

جهاد اسلامی فلسطین: سپاه پاسداران ایران از آب‌ و خاک کشورهای اسلامی در برابر استکبار دفاع می‌کند
شنبه 15 آبان 1400 - 18:14

یک مقام جهاد اسلامی فلسطین در خصوص عملیات اخیر نیروهای سپاه پاسداران در دریای عمان تصریح کرد، این دریاها و سواحل به کشورهای اسلامی تعلق دارد و سپاه پاسداران ایران حق دفاع از آب و خاک کشورهای اسلامی در برابر استکبار آمریکایی را دارد.

العالم - فلسطین اشغالی

«خالد البطش» عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی امروز شنبه در حاشیه تجمع حمایت از اسرای فلسطینی مقابل دفتر صلیب سرخ در غزه از نقش جمهوری اسلامی ایران در دفاع از آب و خاک کشورهای اسلامی تقدیر کرد.

البطش در پاسخ به سوال خبرنگار یونیوز درباره عملیات اخیر نیروی دریایی سپاه پاسداران در بازپس‌گیری کشتی حامل نفت ایران از چنگ دزدان آمریکایی گفت: استکبار آمریکایی این اتفاق هم آشکار بوده است؛ اما بیداری ایران و مردان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کمین هر گونه استکبار آمریکایی است.

این مقام جهاد اسلامی فلسطین تصریح کرد: ما می‌گوییم این اراضی، اراضی عربی و اسلامی است و این دریاها متعلق به کشورهای اسلامی و نه آمریکاست و اینجا سرزمین ما و سرزمین آنهاست(ایرانی‌ها)؛ بنابراین این حق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بوده است که از آب‌های منطقه‌ای حفاظت کند.

البطش تاکید کرد: ما به آمریکا و رژیم صهیونیستی اجازه استکبار و تحمیل سلطه خود بر سواحل و دریاها و اقیانوس‌های عربی و اسلامی را نمی‌دهیم.

تلویزیون ایران چهارشنبه گذشته از دزدی دریایی آمریکا و مقابله نیروهای سپاه پاسداران با این موضوع خبر داد.

رسانه‌های داخلی گزارش کردند که آمریکا در یک دزدی دریایی، یک نفتکش را که حامل نفت صادراتی ایران بود در آب های دریای عمان مصادره کرد و با انتقال محموله نفت آن به یک نفتکش دیگر آن را به سوی مقصدی نامعلوم هدایت کرد.

همزمان نیروی دریایی سپاه با اجرای عملیات هلی‌برن بر روی عرشه نفتکش آن را به تصرف خود درآوردند و آن را به سوی آب‌های سرزمینی ایران هدایت کردند.

پربیننده ترین خبرها