شنیده شدن صدای انفجار و تیراندازی در منطقه سبز بغداد/ سوء قصد به جان «الکاظمی» ناکام ماند

شنیده شدن صدای انفجار و تیراندازی در منطقه سبز بغداد/ سوء قصد به جان «الکاظمی» ناکام ماند
يکشنبه 16 آبان 1400 - 03:09

برخی منابع خبری از شنیده شدن صدای انفجار و تیراندازی در منطقه سبز بغداد و فعال شدن صدای آژیر هشدار سفارت ایالات متحده خبر دادند.

العالم-عراق

بامداد امروز صدای انفجار و تیراندازی در منطقه سبز بغداد شنیده شده است. به دنبال شنیده شدن صدای انفجار و تیراندازی، آژیر خطر سفارتخانه آمریکا در منطقه سبز بغداد به صدا درآمده است.همزمان با فعال شدن آژیر هشدار در سفارت آمریکا، چند هواپیمای جنگی و پهپاد بر فراز منطقه سبز بغداد به پرواز درآمده و تعداد زیادی نیروی امنیتی در داخل و اطراف منطقه سبز بغداد مستقر شده‌اند.

از طرفی، شبکه خبری «العربیه» از زخمی شدن «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق و تعدادی از همراهانش خبر داد و اعلام کرد که منزل شخصی وی هدف حمله قرار گرفت.

گالری

تصاویری از منزل الکاظمی

در همین حال، خبرگزاری فرانسه به نقل از دو منبع امنیتی عراق گزارش داد که یک فروند راکت به منزل نخست‌وزیر عراق اصابت کرده است، اما هیچ گزارشی درباره زخمی شدن او منتشر نشده است.

از سوی دیگر، برخی منابع عراقی گزارش دادند که یک پهپاد بمب‌گذاری شده سعی در هدف قرار دادن اقامتگاه مصطفی الکاظمی را در منطقه سبز بغداد را داشت که نیروهای امنیتی این حمله را خنثی کردند. با خنثی شدن این حمله هیچ گونه آسیبی به الکاظمی وارد نشده است و وی اکنون در سلامت کامل به سر می برد.

برخی منابع عامل این حمله را پهپاد انفجاری و برخی دیگر، موشک کاتیوشا اعلام کرده‌اند. هنوز هیچ منبع رسمی دولتی یا رسانه‌ای عراقی این خبر را تایید نکرده است.

دقایقی بعد نهاد موسوم به «گروه رسانه‌ای امنیتی عراق» در بیانیه‌ای اعلام کرد که منزل نخست‌وزیر عراق با یک فروند پهپاد انفجاری هدف سوءقصد قرار گرفته بود اما این تلاش ناکام مانده و الکاظمی در سلامت کامل است.

1

در متن این بیانیه آمده است: «سوء قصد نافرجام علیه نخست وزیر، فرمانده کل نیروهای مسلح، توسط یک پهپاد بمب‌گذاری شده که قصد داشت اقامتگاه وی را در منطقه سبز بغداد هدف قرار دهد، انجام شد ولی او آسیبی ندیده و در سلامت کامل است. نیروهای امنیتی به نوبه خود اقدامات لازم را در رابطه با این تلاش نافرجام انجام می‌دهند».

نخست‌وزیر عراق در اولین واکنش بعد از حمله به اقامتگاه وی، در توئیتی نوشت: «من فدایی عراق و مردم عراق بودم و هستم، موشک‌های خیانت، مؤمنان را دلسرد نمی‌کند و استواری و عزم نیروهای امنیتی قهرمان ما برای حفظ امنیت مردم نمی‌لرزد. الحمدلله در میان مردمم حالم خوب است و به خاطر عراق از همه به آرامش و خویشتن‌داری دعوت می‌کنم».

پربیننده ترین خبرها