واکنش وزارت خارجه آمریکا به خبر سوء قصد به جان نخست وزیر عراق

واکنش وزارت خارجه آمریکا به خبر سوء قصد به جان نخست وزیر عراق
يکشنبه 16 آبان 1400 - 07:26

وزارت امور خارجه آمریکا با بیان اینکه حمله پهپادی گزارش شده به اقامتگاه الکاظمی نخست وزیر عراق را دنبال می کنیم، آن را محکوم کرد.

العالم ـ آمریکا

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شنبه شب به وقت محلی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: " این اقدام تروریستی آشکار که ما آن را به شدت محکوم می کنیم، قلب حکومت عراق را هدف گرفته بود. "
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد با نیروهای امنیتی عراقی که مسئول حفظ حاکمیت و استقلال عراق هستند، از نزدیک در تماس هستیم و همزمان با تحقیق و بررسی آنها در مورد این حمله، به نیروهای امنیتی عراقی پیشنهاد کمک داده ایم.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تعهد واشنگتن به شرکای عراقی خود را تزلزل ناپذیر خواند و ادعا کرد ایالات متحده در کنار دولت و مردم عراق می ایستد.
گروه رسانه ای امنیتی عراق در بیانیه ای از حمله پهپادی به منزل مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور خبرداد.

بامداد امروز صدای انفجار و تیراندازی در منطقه سبز بغداد شنیده شده است. به دنبال شنیده شدن صدای انفجار و تیراندازی، آژیر خطر سفارتخانه آمریکا در منطقه سبز بغداد به صدا درآمده است.

همزمان با فعال شدن آژیر هشدار در سفارت آمریکا، چند هواپیمای جنگی و پهپاد بر فراز منطقه سبز بغداد به پرواز درآمده و تعداد زیادی نیروی امنیتی در داخل و اطراف منطقه سبز بغداد مستقر شده‌اند.

از طرفی، شبکه خبری «العربیه» از زخمی شدن «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق و تعدادی از همراهانش خبر داد و اعلام کرد که منزل شخصی وی هدف حمله قرار گرفت.

پربیننده ترین خبرها