رسانه های خارجی اعلام کردند؛

نشست فوق العاده مصطفی الکاظمی با فرماندهان امنیتی عراق

نشست فوق العاده مصطفی الکاظمی با فرماندهان امنیتی عراق
يکشنبه 16 آبان 1400 - 15:02

نخست وزیر عراق پس از حمله مشکوک به اقامتگاه خود، برای پیگیری جزئیات این حادثه با مقامات و فرماندهان امنیتی این کشور نشست مشترک برگزار کرد.

العالم - عراق

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق امروز پس از حادثه حمله مشکوک بامداد امروز به اقامتگاه خود در منطقه سبز بغداد، با فرماندهان امنیتی این کشور برای پیگیری این پرونده دیدار کرد.

به گزارش منابع خبری محلی، در این دیدار درباره نتایج اولیه تحقیقات مربوط به تلاش برای ترور الکاظمی بحث و تبادل نظر شد.

علاوه براین دفتر اطلاع رسانی نخست وزیر عراق اعلام کرد: مصطفی الکاظمی پس از حادثه سوء قصد با برهم صالح رئیس جمهور عراق دیدار کرد. برهم صالح در این دیدار، حمله تروریستی به نخست وزیر را محکوم و هدف این گونه اقدامات مفلسانه را ضربه زدن به امنیت و ثبات عراق دانست.

الکاظمی نیز در این دیدار بر ادامه اصلاح اوضاع در همه زمینه ها و پشتیبانی از روندهای قانونی در عراق تأکید کرد.

وزارت کشور عراق امروز یکشنبه در تشریح جزئیات حمله پهپادی به منزل «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق بیانیه ای را منتشر و اعلام کرد حمله پهپادی به منزل مصطفی الکاظمی با ۳ پهپاد انجام شده است که دو فروند آن ساقط شده و پهپاد سوم توانسته است منزل نخست وزیر را هدف قرار دهد.

وزارت کشور عراق همچنین تصریح کرده است که در این حمله مصطفی الکاظمی آسیبی ندیده است اما تعدادی از نیروهای حفاظتی او زخمی شده و درحال مداوا هستند. گفتنی است، پس از این حمله، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق یک فایل ویدئویی از خود منتشر کرد. وی در این فایل ویدئویی اعلام کرد که سالم است و در جریان حمله انجام شده آسیبی ندیده است. الکاظمی همچنین در سخنانی خود را فدایی ملت عراق خواند!

پربیننده ترین خبرها