تماس تلفنی امیرعبداللهیان با همتای عراقی پس از سوء قصد به جان الکاظمی

تماس تلفنی امیرعبداللهیان با همتای عراقی پس از سوء قصد به جان الکاظمی
يکشنبه 16 آبان 1400 - 14:34

وزیر خارجه کشورمان در تماس تلفنی با همتای عراقی ضمن ابراز خرسندی از سلامتی نخست‌وزیر عراق در پی سوءقصد امروز، چنین اتفاقاتی را خلاف ثبات و امنیت این کشور برشمرد که از سوی بدخواهان و در جهت بر هم زدن آرامش عراق انجام می‌شود.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

در پی تلاش برای سوءقصد به جان مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با «فؤاد حسین» همتای عراقی خود با ابلاغ سلام رئیس جمهوری اسلامی ایران به مصطفی الکاظمی، از سلامتی نخست وزیر عراق کسب اطمینان و ابراز خرسندی کرد.

در این گفت‌وگوی تلفنی امیرعبدالهیان چنین اتفاقاتی را خلاف ثبات و امنیت کشور دوست عراق برشمرد که از سوی بدخواهان عراق و در جهت بر هم زدن آرامش عراق انجام می‌شود.

در این گفت‌وگو فؤاد حسین وزیر امور خارجه عراق ضمن تشکر از اهتمام رئیس جمهوری اسلامی ایران و وزیر امور خارجه کشورمان و توضیح آخرین تحولات مرتبط با این حادثه به نیابت از الکاظمی از رئیس جمهور کشورمان نیز تشکر کرد.
وی تأکید کرد: هیچ فردی در این حمله آسیب ندیده‌ است و مقامات مسئول عراقی پیگیر تحولات هستند.‌

در همین خصوص همچنین، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه پیش از این با محکوم کردن هدف قرار دادن نخست وزیر عراق، بر موضع ثابت و مستمر جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ثبات، امنیت و آرامش در عراق تاکید کرد.

رسانه های عراقی گزارش دادند، بامداد امروز (یکشنبه 16 آبان ) صدای انفجار و تیراندازی در منطقه سبز بغداد شنیده شده است. به دنبال شنیده شدن صدای انفجار و تیراندازی، آژیر خطر سفارتخانه آمریکا در منطقه سبز بغداد به صدا درآمد. همزمان با فعال شدن آژیر هشدار در سفارت آمریکا، چند هواپیمای جنگی و پهپاد بر فراز منطقه سبز بغداد به پرواز درآمده و تعداد زیادی نیروی امنیتی در داخل و اطراف منطقه سبز بغداد مستقر شدند. به دنبال این قضیه اعلام شد که منزل شخصی الکاظمی هدف حمله قرار گرفته و نخست وزیر عراق و تعدادی از همراهانش در این حمله زخمی شده اند.

وزارت کشور عراق نیز اعلام کرد که تلاش برای ترور نخست‌‌وزیر این کشور با استفاده از سه پهپاد صورت گرفته است.

پربیننده ترین خبرها