ابراز نارضایتی آمریکا از دیدار وزیر خارجه امارات با رییس جمهوری سوریه

ابراز نارضایتی آمریکا از دیدار وزیر خارجه امارات با رییس جمهوری سوریه
چهارشنبه 19 آبان 1400 - 09:59

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اظهاراتی به کشورهای منطقه نسبت به برقراری روابط با دولت بشار اسد رییس جمهوری سوریه تذکر داد.

العالم - آمریکا

ند پرایس روز سه شنبه مدعی شد: ما از گزارش‌های دیدار شیخ عبدالله بن زاید وزیر خارجه امارات متحده عربی و اسد و پیامی که از آن ارسال می‌شود نگران هستیم.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: همانطور که قبلا اعلام کرده‌ایم، دولت آمریکا از تلاش‌ها برای عادی‌سازی یا احیای روابط با اسد حمایت نخواهد کرد.
بر اساس این گزارش، بن زاید وزیر امور خارجه امارات به عنوان اولین مقام بلند پایه اماراتی (سه شنبه) پس از گذشت ۱۰ سال وارد دمشق شد.
پیش از این «بن زاید» وزیر امور خارجه امارات چند ماه قبل خواستار بازگشت سوریه به محیط خود (اتحادیه عرب) شد و گفت: چاره‌ای جز این نیست.
وی در آن زمان تاکید کرده بود که این موضوعی نیست که کسی بخواهد یا نخواهد بلکه موضوعی است که به منافع عمومی، سوریه و منطقه مربوط می‌شود.
سفر «بن زاید» به دمشق پس از سلسله رایزنی‌هایی برای نزدیکی امارات و سوریه انجام شد که مهمترین آنها تماس تلفنی چند ماه قبل بین «بن زاید» ولیعهد ابوظبی و «اسد» رئیس جمهوری سوریه بود.
امارات در دسامبر سال ۲۰۱۸ از بازگشایی سفارت خود در دمشق که از ماه‌های اول شروع درگیری‌ها در سوریه در سال ۲۰۱۱ بسته شده بود، خبر داد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها