صهیونیست‌ها: حفتر آماده است تا روابط لیبی را با اسرائیل عادی کند

صهیونیست‌ها: حفتر آماده است تا روابط لیبی را با اسرائیل عادی کند
پنج‌شنبه 20 آبان 1400 - 12:05

رسانه‌های صهیونیستی روز پنجشنبه گزارش دادند، در صورت پیروزی ژنرال خلیفه حفتر فرمانده ارتش ملی لیبی در انتخابات ریاست جمهوری، این کشور روابط خود را با اسرائیل عادی می‌کند.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش پایگاه خبر معا فلسطین، روزنامه عبری زبان «اسرائیل هیوم» در گزارشی نوشته است: پنجمین کشوری که روابط خود را با اسرائیل عادی خواهد کرد، لیبی است و این اتفاق در صورتی روی خواهد داد که ژنرال خلیه حفتر که پیش تر تمایل خود را برای عادی سازی روابط ابراز کرده در انتخابات ریاست جمهوری لیبی که قرار است ۲۴ دسامبر آینده برگزار شود، پیروز شود.

پیش تر برخی رسانه های گزارش داده بودند که چند روز پیش هواپیمای حامل «صدام حفتر» پسر خلیفه حفتر در فرودگاه بن گوریون در اللد به زمین نشسته است و او با مقام های صهیونیستی دیدار داشته است.

این رسانه صهیونیستی در ادامه به نقل از نزدیکان فرمانده ارتش ملی لیبی نوشته است: حفتر در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو برای عادی سازی روابط با اسرائیل اقدام خواهد کرد.

به گفته یکی از اعضای ستاد انتخاباتی حفتر، در این مرحله، گفت وگو با اسرائیل بر شانس حفتر برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری تاثیر می گذارد، زیرا مردم لیبی اسرائیل را به عنوان یک دشمن می بینند.

این در حالی است که «محمد حموده» سخنگوی دولت وحدت ملی لیبی دولت لیبی اخیرا به حضور اسرائیل در کنفرانس پاریس اعتراض کرد و گفت که اگر رژیم صهیونیستی در کنفرانس پاریس پیرامون لیبی حضور داشته باشد، لیبی در این کنفرانس شرکت نمی‌کند.

کنفرانس بین المللی پاریس ۱۲ نوامبر با هدف اطمینان از اجرای انتخابات لیبی و بحث درباره خروج نیروهای خارجی از لیبی برگزار می‌شود.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها