حمایت کاربران سودانی از تظاهرات 13 نوامبر

حمایت کاربران سودانی از تظاهرات 13 نوامبر
جمعه 21 آبان 1400 - 21:07

کاربران سودانی در حمایت از تظاهرات علیه اقدامات نظامیان در این کشور که قرار است فردا برگزار شود، هشتک زدند و با پست های خود تمام اقشار جامعه را به مشارکت در این تظاهرات دعوت کردند.

العالمداغهای مجازی

کمیته‌های مردمی روز دوشنبه در خرطوم برای مشارکت در تظاهرات میلیونی 13 نوامبر فراخوان دادند؛ این تظاهرات، پیشبینی می شود با مشارکت گسترده مردم در راستای مخالفت با تصمیم های نظامیان کودتاچی در این کشور برگزار شود.

شعار کمیته های مردمی "نه مذاکره و نه قانونی است"؛ که مخالفت آنها را با قانونی جلوه دادن کودتا نشان می دهد.

عبدالفتاح البرهان از تشکیل شورای حاکمیتی به ریاست خود خبر داد و محمد حمدان دقلو را معاون خود منصوب کرد و شمس دین کباشی و یاسر العطا و شماری از غیر نظامیان که بیشترشان عضو جبهه میثاق از هوادارن خود بودند را به عضویت آن در آورد.

سوگندی که برهان به عنوان رئیس شورای حکومتی جدید سودان خورد با واکنش های مخالفی روبرو شد به گونه ای که کشورهای غربی نسبت به تشکیل شورای حکومتی جدید در سودان ابراز نگرانی کردند و کشورهای امریکا،بریتانیا ،نروژفاتحادیه اروپا و سوئیس خواهان بازگشت عبدالله حمدوک و دولت انتقالی غیر نظامی شدند.

برهان نیز با نادیده انگاشتن این فشارها به محمد حمدان دقلو فرمانده نیروهای واکنش سریع اجازه داد تا به عنوان معاون خود در شورا سوگند یاد کند.

فعالان شبکه اجتماعی نیز بر مشارکت خود در تظاهرات میلیونی در مخالفت با تصمیمات برهان تاکید و اعلام کردند مردم سودان سرنوشت خود را تعیین خواهند کرد.

پربیننده ترین خبرها