گزارش العالم از تظاهرات گسترده مردم سودان علیه کودتاگران/ شمار شهدای تظاهرات سودان به 5 نفر افزایش یافت+ ویدیو

گزارش العالم از تظاهرات گسترده مردم سودان علیه کودتاگران/ شمار شهدای تظاهرات سودان به 5 نفر افزایش یافت+ ویدیو
شنبه 22 آبان 1400 - 17:00

نیروهای امنیتی سودان، تظاهرات میلیونی "13 نوامبر"،که امروز (شنبه) در استان‌های مختلف این کشور را سرکوب کردند.

العالم- آفریقا

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم، استان‌های مختلف سودان از جمله خارطوم پایتخت این کشور، شاهد تظاهرات میلیونی با شعار "نه مذاکره نه شراکت نه مشروعیت" است که در پاسخ به فراخوان جمعیت شاغلین سودانی و برای مقابله با کودتای نظامی برگزار شده است.

تظاهرات

گزارش‌های اولیه حاکی از آن است که نیروهای امنیتی ضمن استقرار گسترده و اتخاذ تدابیر شدید امنیتی، اقدام به سرکوب معترضان کرده و طی آن، از گازهای اشک‌آور استفاده می‌کنند.

تظاهرات

خبرنگار العالم همچنین گزارش داد یک تظاهرکننده در شهر "ام درمان" به ضرب گلوله نیروهای امنیتی به شهادت رسید.

تا پیش از این گزارشی درباره تلفات تظاهرکنندگان منتشر نشده بود.

در همین حال کمیته پزشکان سودان اعلام کرد که در تظاهرات امروز چندین نفر از معترضان در مناطق مختلف خارطوم و "ام درمان" به ضرب گلوله نیروهای ارتش سودان زخمی شدند که یک تظاهرکننده بر اثر شدت جراحات جان باخت و عده‌ای هم با حال وخیم به بیمارستان منتقل شدند.

بیمارستان الاربعین ام درمان اعلام کرده که تا این لحظه ۲۴ نفر از تظاهرات‌کنندگان مجروح به این بیمارستان منتقل شده‌اند که حال شماری از مجروحان وخیم گزارش شده است.

خبرنگار شبکه خبری العالم در تازه گزارش خود از سودان خاطرنشان کرد، شمار شهدای تظاهرات میلیونی "13 نوامبر" در این کشور به 5 نفر افزایش یافت همچنین شمار زخمی به ده ها نفر رسیده است.
تظاهرات گسترده و میلیونی امروز سودانی ها برای سرنگونی شورای نظامی سازماندهی شده است. نیروهای نظامی با بستن بیشتر خیابان ها و تمامی پل ها در ایالت خارطوم، جلوی تظاهرکنندگان را گرفته اند، در همین حال به دنبال پافشاری کودتاگران بر سلطه بر حکومت، ناظران انتظار وخامت بیشتری را داشتند.

تظاهرات

پربیننده ترین خبرها