مزدوران سعودی 10 اسیر یمنی را تیرباران کردند

مزدوران سعودی 10 اسیر یمنی را تیرباران کردند
يکشنبه 23 آبان 1400 - 21:09

کمیته ملی اسرای دولت نجات ملی یمن اعلام کرد که مزدوران ائتلاف سعودی دیروز 10 اسیر ارتش و کمیته‌های مردمی یمن را در ساحل غربی این کشور به ضرب گلوله به شهادت رساندند.

العالم - یمن

کمیته ملی امور اسرای دولت نجات ملی یمن اعلام کرد که مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی ۱۰ نفر از اسرای ارتش و کمیته های مردمی یمن را به ضرب گلوله به شهادت رساندند.

به گزارش المسیره، در بیانیه کمیته ملی امور اسرای یمنی آمده اسـت: مزدوران ائتلاف متجاوز در ساحل غربی یمن دیروز شنبه ۱۰ نفر از اسرای ارتش و کمیته‌های مردمی را به ضرب گلوله اعدام کردند.

بر اساس این بیانیه این رفتار وحشیانه و تجاوزکارانه مغایر با ابتدایی‌ترین حقوق و اخلاق و ارزش‌های دینی و انسانی است .

کمیته ملی امور اسرای یمنی گفت: ما جنایت اعدام زندانیان را محکوم و تاکید می‌کنیم که این امر دلیلی بر جنایت‌کاری مزدوران و رسوایی کوبنده برای گردانندگان آنها از بین آمریکایی‌ها، اماراتی‌ها و سعودی‌ها است.

این کمیته افزود: تکرار این جرایم در حق اسرا گواه این است که ارتکاب آن خط مشی کشورهای متجاوز و مزدوزان آن برای انتقام گیری از همه کسانی است که برای مقابله با اشغالگری آنها و اقدامات تروریستی آنها اقدام می‌کند.

کمیته اسرای یمنی تاکید کرد: ما فرماندهان مزدوران ائتلاف سعودی در ساحل غربی و کشورهای حامی آنها را مسئول قانونی و اخلاقی در قبال این جنایت علیه اسرای یمن می دانیم.

در این بیانیه از فرستاده ویژه سازمان ملل، سازمان ملل و نهادهای وابسته به آن خواسته شده است که این جنایت را محکوم کرد و برای پیگرد مرتکبان آن و مجازات آنها اقدام کند.

کمیته ملی اسرای یمنی همچنین از سازمان ملل و نهادهای ذیربط خواست اتخاذات لازم برای حفاظت از اسرا و حقوق آنها به کار گیرند.

کمیته ملی اسرای یمن همچنین از گروه‌های سیاسی و نهادهای محلی و قبایل یمنی نیز خواست این جنایت را در حق اسرا محکوم کرده و عاملان آن را رسوا و تحت پیگرد قرار دهند.

فارس

پربیننده ترین خبرها