الشرق الاوسط:

روسیه با استقرار اس 300 در رقه، آمریکا را غافلگیر کرد

 روسیه با استقرار اس 300 در رقه، آمریکا را غافلگیر کرد
دوشنبه 24 آبان 1400 - 09:28

روزنامه «الشرق الاوسط» چاپ لندن امروز (دوشنبه) اعلام کرد که روسیه با نصب سامانه ضد هوایی «اس 300 » در فرودگاه «رقه»، آمریکا را که در شمال شرق سوریه حضور نظامی دارد، غافلگیر کرده است.

العالم ـ اروپا

این روزنامه به نقل از «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» که به معارضان سوری وابسته است، گزارش داد که نیروهای روسیه یک سامانه موشکی اس-۳۰۰ را در فرودگاه «الطبقه» در استان رقه مستقر کردند، منطقه ای که نیروهای آمریکایی پس از خروج عناصر تروریستی «داعش»، این منطقه را در اشغال خود درآورده اند.

به نوشته این روزنامه، روسیه در پایان سال ۲۰۱۸ نیز سامانه اس-۳۰۰ را در «دیرالزور» مستقر کرده بود.

الشرق الاوسط افزود که مناطق شرق فرات زمانی در اشغال «نیروهای دمکراتیک کردستان سوریه» که از سوی آمریکا حمایت می شوند، بود. نقشه کنترل این منطقه پس از آن که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری سابق آمریکا به ارتش ترکیه اجازه نفوذ به «تل ابیض» و «رأس العین» را در سوریه داد، تغییر کرد.

به گزارش ایرنا،پس از خروج نظامیان آمریکایی از این مناطق، نیروهای روسیه، ترکیه و سوریه به شرق رود فرات وارد شدند. همچنین تعدادی از نیروهای گروههای مقاومت به منظور مقابله با تروریستها و نیروهای مورد حمایت آمریکا که به غیرنظامیان سوری حمله می کنند، وارد این مناطق شدند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه وابسته به معارضان سوری که دفتر آن در لندن قرار دارد، خاطرنشان کرد که فرودگاه الطبقه در حال حاضر یک پایگاه نظامی و یک مکان مهم برای روسیه در حومه رقه است.
به گزارش الشرق الاوسط، به گفته کارشناسان نظامی، سامانه اس-۳۰۰ به روسیه امکان نظارت بر تحرکات نظامی در شمال شرق سوریه را می‌دهد، جایی که ترکیه با استفاده از «پهپاد» علیه کردهای مورد حمایت آمریکا عملیات نظامی انجام می دهد.

پربیننده ترین خبرها