خدمه ایستگاه فضایی بین المللی هشدار گرفتند/ احتمال برخورد زباله فضایی بزرگ با ایستگاه فضایی

خدمه ایستگاه فضایی بین المللی هشدار گرفتند/ احتمال برخورد زباله فضایی بزرگ با ایستگاه فضایی
دوشنبه 24 آبان 1400 - 11:45

یک زباله فضایی بزرگ به ایستگاه فضایی بین المللی نزدیک می شود و خدمه روسی ایستگاه برای مصون کردن خود در هنگام برخورد احتمالی، در فضاپیمای روسی هشدار گرفتند.

العالم ـ اروپا

خبرگزاری ریانووستی گزارش داد: زباله فضایی ساعت ۱۰ صبح به وقت مسکو به ایستگاه فضایی بین المللی نزدیک می شود و مرکز هدایت پروازهای فضایی روسیه به فضانوردان روس مستقر در این مرکز فضایی دستور داده است که در داخل فضاپیمای روسی سایوز ام. اس-۱۹ که در کنار ایستگاه پهلو گرفته است، پناه بگیرند.

خدمه روسی ایستگاه فضایی بین المللی و کارکنان مرکز هدایت پروازهای فضایی روسیه ساعت ۱۰ و ۴۵ دقیقه به وقت مسکو دوباره با یکدیگر تماس خواهند گرفت. در زمان حاضر پنج نفر ازجمله دو فضانورد روس در ایستگاه فضایی بین المللی در حال انجام ماموریت فضایی هستند.

روز پنجشنبه هفته گذشته نیز امکان برخورد یک زباله فضایی با ایستگاه فضایی بین المللی وجود داشت که با اقدام به افزایش ارتفاع ایستگاه، از برخورد این ایستگاه با ماهواره از کار افتاده فضایی جلوگیری شد.

به گزارش رسانه ها، ایستگاه فضایی بین المللی بموقع مانور داده و از مسیر حرکت ماهواره چینی فنگون-۱ اس که از کار افتاده و به زباله فضایی تبدیل شده بود، دور شد.

در آن زمان، فضاپیمای پروگرس روسی، ارتفاع ایستگاه فضایی بین المللی را ۱۲۰۰ متر افزایش داد.

به گزارش ایرنا، زباله های فضایی که در مدار پیرامون کره زمین سرگردان هستند، برای ایستگاه فضایی بین المللی و ماهواره های فعال در این محدوده خطر ایجاد می کنند.

درحال حاضر در مدار زمین ۱۶ هزار و ۹۴ قطعه زباله فضایی وجود دارد.

برپایه گزارش رسانه ها، از این تعداد سه هزار و ۳۹۶ عدد ماهواره فرسوده و از رده خارج و ۱۲ هزار و ۹۶۸ عدد قطعات بزرگ موشک ها و فضاپیماها می باشند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها