واشنگتن: روسیه یک ماهواره را در فضا سرنگون کرده است

واشنگتن: روسیه یک ماهواره را در فضا سرنگون کرده است
سه شنبه 25 آبان 1400 - 00:23

فرماندهی فضایی آمریکا خبر داد که روسیه یک ماهواره را در مدار فضایی خود توسط یک موشک ضد ماهواره سرنگون کرده است.

العالم-آمریکا

فرماندهی نیروی فضایی آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که روسیه طی روزهای اخیر یک ماهواره را در مدار خود در فضا سرنگون کرده است.

بر اساس بیانیه منتشر شده، نیروی فضایی آمریکا اعلام کرد که از یک رویداد مولد زباله‌ در فضای بیرونی آگاه شده است.

در این بیانیه آمده است: «ما فعالانه در تلاش برای مشخص کردن محدوده زباله‌‌های فضایی ایجاد شده هستیم»

فرماندهی فضایی آمریکا اضافه کرد: «ما در حال کار با سازمان‌های بین‌المللی از جمله وزارت امور خارجه و ناسا در رابطه با این گزارش‌ها بوده و در آینده نزدیک اطلاعات جدیدی را ارائه خواهیم داد».

بر اساس گزارش‌ها، ماهواره سرنگون شده متعلق به خود روسیه بوده و مسکو در یک آزمایش، با یک موشک ضد ماهواره اقدام به سرنگون کردن آن کرده است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه هفته گذشته بر اهمیت توسعه سامانه‌های دفاع موشکی پیشرفته ساخت داخل از جمله اس-۵۰۰ و اس-۵۵۰ و تحویل آنها به نیروهای مسلح روسیه تاکید ویژه‌ای داشته است.

اس-550 یک سامانه موشکی زمین به هوای نسل بعدی با برد حدود ۶۰۰ کیلومتر (۳۷۰ مایل) است که برای رهگیری و انهدام موشک‌های بالستیک قاره پیما، و همچنین موشک های کروز فرا صوت و هواپیماها طراحی شده است.

این در حالی است که سامانه اس-۵۰۰ روسیه نیز از قدرتمند‌ترین سامانه‌های دفاع موشکی حال حاضر جهان است. اس-۵۰۰، سلاحی است که مسکو امیدوار است قدرت دفاعی خود را تقویت کرده و به پرفروش‌ترین محصول صادراتی تبدیل شود. روسیه سال گذشته آزمایش این سامانه را آغاز کرد و قرار است که اولین آتشبار اس-۵۰۰ در اطراف مسکو مستقر خواهد شد.

موشک‌های اس-۵۰۰ قادرند موشک‌های کروز و قاره پیما با سرعتی فراتر از پنج ماخ را رهگیری کنند. شرکت آلماز آنتی سازنده این سامانه مدعی است که اس-۵۰۰ می‌تواند ماهواره‌های پایین‌تر از مدار زمین را هدف گیرد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها