انور قرقاش: امارات مشغول اعتمادسازی با ایران است/ برای کاهش تنش با ایران تلاش می‌کنیم

انور قرقاش: امارات مشغول اعتمادسازی با ایران است/ برای کاهش تنش با ایران تلاش می‌کنیم
سه شنبه 25 آبان 1400 - 04:29

انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجی امارات متحده عربی در اجلاس راهبردی ابوظبی گفت امارات مشغول اعتمادسازی با ایران و کاهش تنش‌ها با تهران است.

العالم-امارات

وزیر مشاور در امور خارجی امارات متحده عربی افزود: امارات برای کاهش تنش‌ها با ایران و جلوگیری از مواجه با این کشور و همچنین اعتمادسازی اقدام کرده است.

وزیر مشاور در امور خارجی امارات متحده عربی درعین حال مدعی شد: ما همچنان نگران دخالت ایران در عراق، سوریه و یمن هستیم و برای کاهش تنش‌ها قدم‌هایی برداشته‌ایم.

این مقام اماراتی همچنین اذعان کرد: ما هیچ علاقه‌ای به مواجهه با ایران نداریم زیرا عواقب آن برای مدت طولانی متوجه منطقه خواهد بود.

وی تصریح کرد که گفت و گو تنها راه اجتناب از رویارویی در منطقه است و تشدید تنش، به ویژه زمانی که کشورها در تلاش برای احیای اقتصادی در میان همه گیری ویروس کرونا هستند، تأثیر مخربی خواهد داشت.

قرقاش در خصوص بهبود روابط با ایران گفت: ما می‌توانیم اعتماد بیشتری بین خود ایجاد کنیم و برای دستیابی به یک وضعیت پایدار پیشرفت داشته باشیم. اقدام اخیر ما پیرامون یافتن علایق مشترک برای آینده و رفاه جمعی است.

وی خاطرنشان کرد: امارات گفت و گوهای چند جانبه برای رسیدگی به چالش‌های مشترک را افزایش خواهد داد. این تنها راه برای جلوگیری از یک جنگ سرد در منطقه است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها