برهم صالح: عراق پس از انتخابات با چالش جدی مواجه شده است

برهم صالح: عراق پس از انتخابات با چالش جدی مواجه شده است
سه شنبه 25 آبان 1400 - 12:31

«برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق امروز (سه شنبه) تاکید کرد که کشورش پس از انتخابات پارلمانی مهر ماه گذشته با چالش های جدید و جدی مواجه شده است.

العالم - عراق

به گزارش خبرگزاری «شفق نیوز»، صالح طی سخنانی در «همایش صلح و امنیت در خاورمیانه» در دانشگاه آمریکایی «دهوک» اقلیم کردستان گفت که عراق در پی مناقشه ای که پس از انتخابات پارلمانی زودهنگام در گرفته با چالش های جدی و تازه ای رو به شده است.

وی افزود که خاورمیانه اکنون در مرحله جدیدی از گذار قرار دارد و این یک تحول دائمی است، اما این مرحله نشان دهنده نقطه محوری در منطقه است و کانون آن تحولات عراق است و آنچه در عراق اتفاق می افتد پیامدهای بزرگ و شگرف بر منطقه دارد.

رئیس جمهوری عراق ابراز امیدواری کرد که بحران انتخابات پارلمانی با دستاوردهای منطبق بر قانون اساسی به پایان برسد؛ عراق مشکلات بزرگی دارد که نمی توان آنها را نادیده گرفت.

صالح در عین حال بیان کرد که در نزدیک به ۲۰ سال گذشته (پس از سقوط صدام) پنج دولت در عراق بر سر کار آمده است و برخلاف وضعیت و عادت بسیاری از کشورهای منطقه در پایان هر دوره، نخست وزیر یا رئیس جمهور به زندان یا اعدام محکوم نشده و این از نکات مثبت مرحله جدید در عراق است.

وی افزود که عراق با چالش جدی و جدیدی مواجه است، آیا می توانیم از آن عبور کنیم؟ دوره آینده و پیش رو مرحله دستاوردهای بزرگ ملی است؛ ما مسایلی داریم که باید به آنها ورود و به صورت ساختاری حل شوند از جمله این مسایل، مشکلات دولت فدرال و دولت اقلیم کردستان است.

صالح تاکید کرد که عراق با چالش های امنیتی و افراط گرایی دست به گریبان است که نمی توان آن را با اقدام های داخلی حل کرد بلکه به همکاری منطقه ای و ارتباط جهانی نیاز دارد.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها