مرحله جدید تنش‌های پاریس-لندن بر سر بحران پناهجویان

مرحله جدید تنش‌های پاریس-لندن بر سر بحران پناهجویان
چهارشنبه 26 آبان 1400 - 15:20

در پی تنش های فزاینده لندن- پاریس در دوره پسابرگزیت از جمله تنش بر سر بحران پناهجویانی که از خاک فرانسه خود را به انگلیس می رسانند، نیروهای پلیس فرانسه اقدام به تخلیه یک اردوگاه ۱۵۰۰ نفری پناهجویان در شمال این کشور کردند.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش روزنامه فرانسوی اوئست فرانس، به دنبال تنش های لندن- پاریس بر سر بحران مهاجرت، ژرالد درمنن، وزیر کشور فرانسه دستور تخلیه یک اردوگاه بزرگ پناهجویان در شمال این کشور را صادر کرد؛ اقدامی که می تواند موج تازه از پناهجویان را به سمت خاک انگلیس به راه بیاندازد و نگرانی های مقامات لندن در این خصوص را افزایش دهد.

این روزنامه فرانسوی افزود: به دنبال این دستور، نیروهای پلیس فرانسه اقدام به برچیدن چادرهای ۱۵۰۰ پناهجوی مستقر در اردوگاه «گراند سنت» در شمال این کشور کردند.

به گزارش شبکه ب. اف. ام تی وی فرانسه، شمار پناهجویان در این اردوگاه طی دو ماه گذشته، سه برابر شده است.

تنش بین فرانسه و انگلیس بر سر سرنوشت پناهجویانی که به دنبال عبور از کانال مانش هستند طی روزهای گذشته افزایش یافته است. بنا به آمار وزارت کشور انگلیس روز پنجشنبه گذشته رکورد تعداد پناهجویانی که موفق شدند طی یک روز خود را از فرانسه به خاک انگلیس برسانند، شکسته شد. طبق این آمار در آن روز ۱۱۸۵ پناهجو با طی مسیر دریایی خطرناک، خود را از فرانسه به انگلیس رساندند.

به نوشته روزنامه فرانسوی لوپریزین، ژرالد درمنن، وزیر کشور فرانسه روز گذشته بحران عبور صدها پناهجو از کانال مانش برای مهاجرت به انگلیس را نتیجه سیاست های نادرست لندن دانست و افزود: انگلیس در جایگاهی نیست که به ما درس بدهد.

وی با اشاره به بحران پناهجویان در کانال مانش با تاکید بر اینکه نباید مقصر را وارونه جلوه داد، گفت: ما قربانی سیاست های اشتباه لندن شده ایم.

به نوشته این روزنامه فرانسوی، ژرالد درمنن با اشاره به وضعیت کنونی پناهجویان در کاله (شمال فرانسه) که به امید رسیدن به انگلیس در این منطقه اسکان گزیدند، انگشت اتهام را به سوی دولت بوریس جانسون نشانه برد و گفت: به همتای اگلیسی خود یادآوری می‌کنم که سازمان‌های غیردولتی که مانع از کار پلیس و ژاندارمری می‌شوند، عمدتاً سازمان‌های غیردولتی انگلیسی هستند که در خاک فرانسه فعالیت‌های تبلیغاتی انجام می‌دهند.

به گزارش ایرنا، اختلافات اخیر درحالی به روابط بین دو کشور لطمه زده که این روابط پیشتر متاثر از موضوعات دیگری نظیر حقوق ماهیگیری در کانال مانش یا پیمان امنیتی- دفاعی آکوس بوده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها